انتخاب بهترین کفپوش برای ورزش

انتخاب کفپوش مناسب برای ورزش

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
11 تیر 1401

انتخاب کفپوش مناسب برای ورزش

خوشبختانه این روزها درصد زیادی از مردم به فکر سلامتی و حفظ تناسب اندام هستند و در کنار رژیم های غذایی سالم به انجام تمرینات و حرکات ورزشی روی آورده اند. انجام حرکات ورزشی چه در محیط باشگاه باشد و چه در منزل، نیازمند یک سری تجهیزات است که با هدف حفظ ایمنی و کمک به سلامت و راحتی ورزشکاران طراحی شده اند. یکی از این ابزارها کفپوش ورزشی است که در انتخاب مناسب ترین نوع کفپوش، ورزشکاران و باشگاه ورزشی که خدمات ورزشی را ارائه می دهد باید دقت کافی را داشته باشند. برای تشخیص اینکه چه نوع کفپوشی مناسب ورزش ماست بهتر است به توضیح انواع کفپوش ها بپردازیم.

روی چه نوع زمین تمرینی باید ورزش کنم؟

اگر روی کف نامناسبی ورزش کنید، ممکن است در معرض آسیب، درد و ناراحتی قرار بگیرید که می تواند انگیزه شما برای ادامه ورزش را کم کند. چه ورزشکار حرفه ای باشید چه مبتدی باید بر روی کفپوش مناسب تمرین کنید. باید بدانید که مثلا چه نوع کفپوشی برای سالن بدنسازی مناسب است؟

تمرینات روی زمین، مانند دراز و نشست و اکثر پوزیشن‌های یوگا، نیاز به یک کف تناسب اندام دارند که بالشتک و راحتی بیشتری را فراهم کند. تشک های ورزشی شخصی که از فوم ساخته شده اند، آرامشی را که شما برای چنین تمریناتی می خواهید ارائه می دهند و به جلوگیری از فشار بر روی بدن شما در حین حرکت یا دراز کشیدن روی زمین کمک می کنند.

برای وزنه برداری، به نوع کاملا متفاوتی از کفپوش نیاز دارید. وزنه برداری نیاز به یک کف تناسب اندام متراکم و قوی دارد که می تواند به محافظت از کف زیرین و کاهش صدا کمک کند و در عین حال خروجی شما را به حداکثر برساند. به طور کلی، تشک‌های لاستیکی، کاشی‌ها و رول‌ها محبوب‌ترین گزینه‌ها برای این منظور هستند، زیرا متراکم، بادوام و به اندازه‌ای قوی هستند که ضربه‌های وزنه‌های افتاده را  جذب کنند به خصوص که ضخامت بالایی داشته باشند. آموزش هنرهای رزمی به کفپوشی نیاز دارد که جذب ضربه عالی را با سطح سفتی و کشش مناسب ارائه دهد. برای برخی از رشته‌ها، باید طبقه‌ای را با دقت انتخاب کنید که بتواند تأثیر پرتاب را جذب کند و به حفظ امنیت شما و کاهش احتمال آسیب کمک کند.

کفپوش تاتامی

اگر به دنبال کفپوش با کیفیتی هستید که بدون سرب، بدون لاتکس و ضد آب باشد کفپوش فومی یا کفپوش تاتامی بهترین انتخاب خواهد بود. این کفپوش از فوم EVA تولید می شود و حالت پازلی دارد که در کنار یکدیگر قرار می گیرند. لطافت و نرمی که سطح تاتامی دارد از خستگی پای ورزشکار کم می کند. مخصوصا ورزش هایی که ورزشکار با پای برهنه تمرین می کند. آج های روی تاتامی از لغزش و سر خوردن ورزشکاران جلوگیری می کند.

رنگ بندی متنوعی که این کفپوش ها دارند کمک می کنند تا طراحی خاص و زیبایی را برای محیط ورزشی درست کنید. انرژی خوبی از طریق این رنگ های شاد به ورزشکار منتقل می شود. مزیت دیگر تاتامی نصب فوق العاده آسان آن است. فکر کنید که قطعات پازل را به راحتی کنار یکدیگر می چینید. نکته ی مهم در مورد کفپوش فومی این است که باید دقت کنید این کفپوش را برای چه ورزشی انتخاب می کنید. وجود وسایل سنگین مثل دستگاه های بدنسازی می تواند باعث فرورفتگی در این کفپوش شود پس مناسب باشگاهی مثل سالن بدنسازی نیست.

اما برای ورزش هایی مثل هنرهای رزمی یا ورزش پیلاتس، ایروبیک و آمادگی جسمانی که ورزشکار مدام در حال پرش و جنب و جوش هست کفپوش تاتامی بهترین انتخاب است. هم از خستگی ورزشکار کم می کند و هم اگر حین تمرین روی زمین بیفتد خطر و آسیب ضربه ناشی از زمین خوردن او را تهدید نمی کند. کفپوش تاتامی در ضخامت های مختلف تولید می شود و با توجه به نوع ورزش باید بدانید چه ضخامتی را باید تهیه کنید. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که برای باشگاه ورزشی رزمی از چه نوع کفپوشی باید استفاده کنیم؟ باید بگوییم که کفپوش تاتامی بهترین پاسخ برای این سوال است.

کفپوش لاستیکی

مناسب ترین نوع کفپوشی که می توانید برای باشگاه بدنسازی در نظر بگیرید همین گزینه است. علت محبوبیت این کفپوش برای سالن هایی که ورزش های سخت انجام می شود یا تجهیزات سنگین ورزشی وجود دارد دوام بسیار بالای آن است. کفپوش لاستیکی می تواند ضربه های سنگین را تحمل کند و تا چندین سال کارایی داشته باشد.

 

نصب این کفپوش نیز همانند تاتامی راحت است. قطعات لاستیکی کنار یکدیگر قرار می گیرند و با استفاده از چسب با کیفیت به هم وصل می شوند. از دیگر مزیت های کفپوش لاستیکی این است که اگر قطعه ای از آن خراب شود به راحتی می توانید همان قطعه را تعویض کنید. رنگبندی زیبای کفپوش لاستیکی به باشگاه جذابیت و انرژی خوبی می دهد که ورزشکار با انرژی بالا و با احساس راحتی و خوب می تواند تمریناتش را انجام دهد.

کفپوش پلاستیکی نرم

برای تجهیزات ورزشی و تمرینات هوازی مناسب کاشی های پی وی سی یکی از گزینه هاست. این نوع کفپوش با استفاده از سیستم اتصال دهنده قفل فعال بدون چسب بر روی فرش یا سیمان به راحتی نصب می شود. کاشی ها محکم به هم می چسبند و با گذشت زمان از هم جدا نمی شوند. این کاشی های PVC بادوام ضد آب و مقاوم در برابر اکثر اسیدها و روغن ها هستند. ماندگاری خوبی دارند و مانند فوم فواید ضد خستگی را ارائه می دهند. تمیز کردن و نگهداری آن آسان است.

انتخاب کف ورزشی مناسب برای نیازهای شما

کفپوش مناسب برای نیازهای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. فعالیت‌های زیاد، مانند ورزش‌هایی که شامل پریدن زیاد یا حرکات تکراری می‌شود، برای مفاصل و بدن شما سخت است. پس به دنبال کفپوشی باشید که استحکام لازم برای پرش یا جهش را به شما بدهد، اما به جذب بخشی از ضربه نیز کمک کند. جذب ضربه یکی از فاکتورهای بسیار مهم است، زیرا می تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند.

میزان ترافیک

شما باید در نظر بگیرید که چه میزان ترافیک و فعالیتی را برای رسیدن به تناسب اندام خود خواهید دید. حتما محصولی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد.

تجهیزات ورزشی

آیا از تجهیزات ورزشی در فضای تمرینی خود استفاده می کنید؟

اگر چنین است، باید تشک های تناسب اندام را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی باشند تا وزن تجهیزات ورزشی سنگین را بدون آسیب دیدگی تحمل کنند. تشک ها و کاشی های فوم به دلیل هزینه مقرون به صرفه، سطح راحت و سهولت نصب، گزینه های بسیار محبوبی برای سالن های ورزشی خانگی هستند. با این حال، بیشتر تشک‌های ورزشی فوم به قدری نرم هستند که قرار دادن یک وسیله سنگین روی آن‌ها در صورت رها شدن برای مدت طولانی می‌تواند باعث فرورفتگی دائمی شود.

اگر با تجهیزات سنگین کار می‌کنید، سرمایه‌گذاری روی یک کفپوش لاستیکی می تواند بهترین گزینه باشد. لاستیک بسیار قوی و بادوام است، بنابراین دیگر نگران آسیب تجهیزات ورزشی به کفپوش خود نخواهید بود. اگر هم تجهیزات سنگین ورزشی دارید و هم میخواهید حین حرکاتی مثل حرکات کششی نرمی و راحتی فوم را داشته باشید می توانید از دو نوع کفپوش استفاده کنید. از کفپوش لاستیکی برای زیر تجهیزات و کفپوش تاتامی در بخش های دیگر برای حرکات کششی و… .

محل

باید در مورد مکانی که در آن کفپوش را نصب می کنید فکر کنید. اگر در زیرزمین کار می کنید، ممکن است با مسائلی مواجه شوید که بر نوع کفپوش مناسب پروژه شما تأثیر می گذارد. بسیاری از زیرزمین ها دارای مشکلات رطوبتی هستند، بنابراین انتخاب کفپوشی که بتواند رطوبت را تحمل کند بسیار مهم است. اکثر گزینه های کفپوش فوم ضد آب هستند و به راحتی می توان کاشی های کف فوم را به سرعت بالا کشید تا کف آن خشک شود.

از طرف دیگر، کاشی های پلاستیکی با پایه پلاستیکی برجسته اجازه می دهد تا هوا و رطوبت آزادانه در زیر کاشی به گردش درآیند، سرعت خشک شدن را افزایش داده و به از بین بردن کپک کمک می کند. این کاشی ها برای مناطق مرطوب که رطوبت ممکن است مشکل ساز باشد ایده آل هستند. اگر با یک زیرزمین بتنی کار می‌کنید، متوجه خواهید شد که چگونه کفپوش فوم می‌تواند به جلوگیری از نفوذ سرما به کف کمک کند. این بدان معناست که در تمام طول سال یک سطح تمرینی راحت در دسترس خواهید داشت.

گزینه های موقت و دائمی

آیا در خانه اتاق ورزش مشخصی ندارید؟ نگران نباشید!

بسیاری از تشک های ورزشی شخصی قابل حمل هستند. لازم نیست کل اتاق یا فضایی را صرفاً به ورزش اختصاص دهید، زیرا می توانید کفپوش را بالا بکشید، آن را جابه جا کنید. این یک راه حل ایده آل برای صاحب خانه هایی است که فقط در هنگام ورزش به یک فضای چند منظوره دسترسی دارند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فضای مشخصی برای سالن بدنسازی در خانه خود دارید، گزینه های بسیار متنوعی برای انتخاب خواهید داشت. کاشی‌ها، کف‌پوش‌های تاشو و رول‌شده همگی می‌توانند برای نصب دائمی استفاده شوند و محصولات بی‌شماری نیز وجود دارند که می‌توانند به‌طور موقت نیز نصب شوند.

سهولت نصب

آیا خودتان کفپوش را نصب خواهید کرد؟ کاشی ها و تشک های تمرینی شخصی به اندازه کافی سبک و کوچک هستند که می توانید به راحتی آنها را از راهروهای باریک و از پله ها پایین ببرید. اگر روی لاستیک های رولی سرمایه گذاری می کنید، به دلیل وزن قابل توجهی که رول ها دارند، به چندین نفر برای کار با رول ها نیاز خواهید داشت. لاستیک رولی منجر به درزهای کمتری در کف شما نسبت به آنچه در صورت استفاده از کاشی می‌بینید، می‌شود، و ممکن است زمانی که با مساحت بزرگ‌تری کار می‌کنید، گزینه مقرون به صرفه‌تری باشد. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه کاشی ها را به کفپوش های رولی ترجیح می دهند، فقط برای راحتی و سهولت حمل و نقل. تقریباً همه محصولات را می‌توان متناسب با ناحیه‌ای که در آن نصب می‌کنید برش داد.

خرید کفپوش تناسب اندام

آیا آماده خرید زمین تناسب اندام جدید خود هستید؟ لطفا با تیم خدمات مشتری ما تماس بگیرید. کارشناسان کفپوش ما خوشحال خواهند شد که نمونه محصول و قیمت های حمل و نقل را در اختیار شما قرار دهند و همچنین می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید کدام محصول برای نیازهای شما مناسب است.

نظرات کاربران دنافوم
  1. پیربخش عمرزهی
    6 فروردین 1403 / ساعت 00:48

    برای اتاق معلول بزرگسال می‌خوام صخامت۲۰میلی اتاق۶مترطول و۴متذعرص تاخاش برسه چنددرمیاد

    1. پشتیبان دنافوم
      14 فروردین 1403 / ساعت 09:39

      سلام وقت بخیر لطفا با شماره زیر تماس بگیرید
      021-34897

  2. پیربخش عمرزهی
    6 فروردین 1403 / ساعت 00:45

    کفپوش برای اتاق ۶در۴مترمعلول بزرگسال صخامت۲۰میلی چنددرمیادبرسه شهرستان خاش

    1. پشتیبان دنافوم
      14 فروردین 1403 / ساعت 09:39

      سلام وقت بخیر لطفا با شماره زیر تماس بگیرید
      021-34897

ثبت نظر جدید