کفپوش تاتامی چیست؟

کفپوش تاتامی چیست؟

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
19 بهمن 1400

کفپوش تاتامی چیست؟

کفپوش تاتامی چیست؟ تاتامی که برخی با نام تاتمی می شناسند یک کفپوش سنتی منحصر به فرد در ژاپن هست. این حصیرها که با نی بافته شده اند، عنصر کلیدی معماری سنتی ژاپن هستند. در حالی که امروزه، خانه‌های مدرن از طیف وسیعی از انواع کفپوش استفاده می‌کنند، بسیاری از خانه‌ ها حداقل یک قسمت کفپوش تاتامی دارند که می‌تواند به عنوان اتاق نشیمن یا اتاق خواب با پهن کردن یک تشک تاتامی به نام فوتون استفاده شود. احتمالاً در طول سفر به ژاپن با اتاق های تشک تاتامی در معابد، رستوران یا مسافرخانه و… روبرو شوید.

کفپوش تاتامی ژاپنی

کفپوش تاتامی ژاپنی بخش مهمی از فرهنگ، طراحی و حتی ورزش ژاپنی بوده است و با گذشت زمان و مدرن شدن زندگی ژاپنی ها همچنان یکی از اتاق های آنان با استفاده از تاتامی ها پوشیده می شود که محیطی آرام در خانه ایجاد می کند، برای نشستن یا خوابیدن بسیار راحت است و کفی امن و نرم برای بازی کودکان فراهم میکند. تشک های تاتامی از راش و پارچه ساخته می شوند. راش ها به هم بافته می شوند و از پارچه برای پوشاندن انتهای بافته شده استفاده می شود. ژاپنی ها در اتاق سنتی خود (واشیتسو) همیشه از تاتامی به عنوان کفپوش استفاده می کنند. تشک های تاتامی نو سبز رنگ هستند، اما به مرور زمان زرد رنگ می شوند.

کفپوش تاتامی مدرن

امروزه از کفپوش های تاتامی نه تنها در ژاپن بلکه در سراسر دنیا استفاده می شود. که تفاوت این کفپوش های مدرن با نوع سنتی آنها در جنس و ابعاد ساختشان است و در انواع رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند. تاتامی مدرن برای استفاده در رستوران، اتاق های چای، باشگاه ورزشی و برای فعالیت هایی مانند جودو و سایر هنرهای رزمی و فعالیت های ورزشی و… طراحی شده اند. با این حال، آنها را می توان به عنوان کفپوش مهدکودک و مدارس و یا در کف چادر استفاده کرد. لایه های داخل تشک، ایمنی کسانی را که به هنگام ورزش حرکات سخت و خطرناک را انجام می دهند تضمین می کند.

لایه رویی کفپوش، فوم سفت و متراکمی دارد در حالی که لایه داخلی بسیار نرم تر است و راحتی و ایمنی را برای افرادی که در حال بازی یا انجام فعالیت های دیگر روی تشک هستند، فراهم می کند. کفپوش تاتامی طراحی پازل مانند دارد و سطح آن پوشش آجدار ضد لغزش و ضد باکتری با چگالی بالا دارد که وزن سبک و دوام بالایی دارند. این کفپوش ها خاصیت ارتجاعی و کاملا برگشت پذیر دارند، ضد حساسیت، ضد قارچ و ضد آب هستند. این نوع فوم ها در رنگبندی متنوعی عرضه می شوند.

انواع تاتامی

انواع تاتامی ها بر اساس ضخامت، کاربرد و نوع رنگبندی آن ها مشخص می شوند. در واقع کاربرد اصلی تاتامی ها بر اساس ضخامت آن ها تعیین می شود. مثلا اگر تاتامی را برای یک مهدکودک بخواهید استفاده کنید تاتامی نازک تر نیاز شما را مرتفع می کند. اما اگر برای یک رشته ورزشی مثل تکواندو نیاز یا باشگاه آمادگی جسمانی بخواهید مسلماً نیاز به کفپوش تاتامی ضخیم دارید. در صفحه ی محصول کفپوش تاتامی می توانید کارکرد و انواع ضخامت تاتامی را به همراه قیمت آن ها مشاهده نمایید. همچنین گاهی این کفپوش ها به صورت دو رنگ تولید می شود که پشت و روی آن ها رنگ متمایزی دارند و شما از هر دو سمت آن می توانید استفاده کنید. مزیت این کار این است که می توانید دکور باشگاه را به راحتی تغییر دهید.

تاتامی ورزشی

تاتامی ورزشی با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به ورزشکاران طراحی شده اند. ضخامتی که برای این منظور استفاده می شود بالای سی میل است. این تاتامی ها فشار اضافی را از پای ورزشکار می گیرند و چنانچه ورزشکار بر روی آن سقوط کند و بیفتد از رسیدن آسیب جدی به او جلوگیری می شود. تاتامی ورزشی بیشتر برای فضاهای از باشگاه استفاده می شود که افراد بدون استفاده از دستگاه در حال تمرین کردن یا انجام حرکات ایروبیک و آمادگی جسمانی هستند. دلیل  این امر این است که تاتامی نمی تواند وزن خیلی سنگین را تحمل کند و نمی توان دستگاه ها و وزنه های بسیار سنگین را روی آن ها قرار داد.

خرید تاتامی از کارخانه

برای خرید کفپوش تاتامی می توانید به صورت حضوری به مراکز خرید تاتامی در بازار مراجعه کنید. ولی برای سهولت خرید پیشنهاد ما به مشتریان عزیز خرید اینترنتی این محصول است که می توانید از سایت دیجی کالا اقدام کنید. پیشنهاد بهتر ما خرید کفپوش فومی دنافوم به عنوان یکی از بهترین برند تاتامی به طور مستقیم از کارخانه با قیمت مناسب تر و کیفیت بالا و تحویل محصول در اسرع وقت می باشد.

قیمت تاتامی

قیمت تاتامی بر اساس ضخامت آن متغیر است.  برای خرید تاتامی از کارخانه و اطلاع از قیمت هر متر مربع تاتامی روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

کفپوش تاتامی طرح پارکت

با تغییر طراحی تاتامی ها، کفپوش اسفنجی علاوه بر باشگاه و مهدکودک ها در منازل مدرن نیز استفاده می شوند که کفپوش تاتامی طرح پارکت یکی از انواع رایج آن هاست. به این صورت که یک لایه لمینت چوبی به کفپوش تاتامی اضافه شده که علاوه بر مقرون به صرفه بودن این کفپوش ها نسبت به پارکت های چوبی از تمامی مزایای تاتامی های رنگی از جمله خاصیت ارتجاعی و ضربه پذیری و… برخوردارند.

ثبت نظر جدید