اجر یوگا خارجی

چرا از آجر یوگا استفاده کنیم؟

دسته بندی
مقالات فوم, ورزشی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
3 اردیبهشت 1403

یوگا و استفاده از آجر یوگا

یوگا در دنیای تناسب اندام بسیار مد روز است و همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. با پیشرفت‌ها و اکتشافاتی که دائماً انجام می‌شوند، و همچنین حوزه‌های جدیدی از یوگا آشکار می‌شوند، تنها منطقی است که یوگا نیز در حال سازگاری و پیشرفت باشد. یکی از راه‌هایی که این اتفاق می‌افتد، استفاده از از آجریوگا است آنها معمولاً مانند آجرهای فوم کوچک یا چوب پنبه ای هستند که در طول تمرین یوگا از آنها استفاده می کنید. شما از آنها برای کمک به یادگیری پوزیشن های جدید و ایجاد تعادل و تقویت بدن خود استفاده می کنید. آجر یوگا یک تکیه گاه چند منظوره است که اغلب در حرکات یوگا برای بهبود انعطاف پذیری، همسویی و ثبات استفاده می شود. این بلوک‌های فوم، چوب پنبه یا چوب مستطیلی در اندازه‌های مختلف هستند و ارتفاع و امتداد را برای حمایت از تمرین‌کننده در حالت‌های مختلف ارائه می‌دهند. بلوک‌های یوگا برای تمرین‌کنندگان در تمام سطوح مهارت مفید هستند، زیرا به اصلاح ژست‌ها برای تناسب با انواع مختلف بدن و توانایی‌ها یا کاهش فشار در طول ژست‌های چالش‌برانگیز کمک می‌کنند. آن‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا با حمایت از هم‌ترازی و تعادل مناسب با دست‌ها، پاها یا باسن خود به کشش‌های عمیق‌تر و دامنه حرکتی جامع‌تر دست یابند. بلوک‌های یوگا تجهیزات مفیدی هستند که یوگا را برای تمرین‌کنندگان در تمام سطوح مهارتی قابل دسترس‌تر و لذت ‌بخش‌تر می‌کنند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از آجر یوگا وجود دارد:

 

پشتیبانی و ثبات را ارائه می دهد

افزایش انعطاف پذیری

هم ترازی را بهبود می بخشد

به ایجاد تعادل در حالت ها کمک می کند

در طول مدیتیشن راحتی را فراهم می کند

از آسیب جلوگیری می کند

 

آجر یوگا فومی

هدف استفاده از آجرهای یوگا چیست؟

B.K.S. آینگار آجر یوگا را به‌عنوان وسیله‌ای برای بهبود همترازی در طول ژست‌های چالش برانگیز در دهه 1970 معرفی کرد. این وسایل پشتیبانی، بلند کردن، اهرم و گسترش را برای کمک به شما در به حداکثر رساندن مزایای تمرین و دستیابی به حرکات پیشرفته‌تر یوگا ارائه می‌کنند. با استفاده صحیح از آنها می توانند قدرت بدنی، قدرت پایین و بالاتنه و تمرکز ذهنی را افزایش دهند و در عین حال فشار روی مفاصل یا ماهیچه هایی را که ممکن است در معرض آسیب ناشی از کشش بیش از حد بدون راهنمایی مناسب باشند، کاهش دهند.

 

 

بلوک های فوم یوگا معمولاً از فوم سبک وزن و با چگالی بالا ساخته می شوند. آنها مقدار کمی بالشتک دارند و در لمس نرم هستند، که به ویژه برای افرادی که تازه وارد یوگا هستند یا نیاز به حمایت تسکین دهنده بیشتری دارند مفید است. استفاده از این بلوک ها آسان است، زیرا مواد فوم آن در لمس دلپذیر است و به راحتی در دست می شود. از آنجایی که بلوک های فوم در طیف وسیعی از اندازه ها موجود هستند، پزشکان می توانند ارتفاعی را انتخاب کنند که به بهترین وجه متناسب با درجه راحتی و انعطاف آنها باشد.

بلوک های چوب پنبه:

بلوک های یوگا چوب پنبه از پوست درختان بلوط چوب پنبه ساخته می شوند. برای کسانی که می خواهند در طول تمرین سطحی محکم و پایدار داشته باشند، بلوک های چوب پنبه ای گزینه مناسبی هستند زیرا از مواد طبیعی و پایدار ساخته شده اند. حتی در شرایطی که دست‌ها عرق می‌کنند، بافت منحصر به فرد چوب پنبه به جلوگیری از لیز خوردن کمک می‌کند. چوب پنبه همچنین دوستدار محیط زیست است زیرا در فرآیند برداشت پوست درخت آسیبی نمی بیند. بلوک‌های چوب پنبه جامد و ماندگار هستند و در طول زمان استفاده سنگین را تحمل می‌کنند

بلوک های چوبی:

بلوک‌های چوبی یوگا جامد و بادوام هستند و پایه‌ای پایدار برای ژست‌های مختلف فراهم می‌کنند. آنها اغلب ظاهری طبیعی و زیبایی دارند و از چوب مرغوب و پایدار ساخته می شوند. در مقایسه با بلوک های فومی یا چوب پنبه ای، بلوک های چوبی سنگین تر هستند و به پایداری می افزایند. برخی از پزشکان به احساس استحکام و احساس زمینی بلوک های چوبی نسبت به فوم اهمیت می دهند. آنها می توانند استفاده مکرر را بدون از دست دادن شکل خود تحمل کنند و در طول زمان کمتر فشرده می شوند