کفی فوم پارکت

کاربرد فوم زیر پارکت

دسته بندی
فوم رول, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
10 آبان 1402

فوم پارکت گرمایش از کف چگونه عمل میکند؟

 یکی از کار امدترین و ساده ترین راه برای گرم کردن خانه استفاده از فوم پارکت گرمایش از کف می باشد. این روشی است که کف را با مواد سفت و سخت مانند فوم، زیر یا بالای بتن پر می کند. این مواد شکاف های لازم را در کف پوش ها پر و از دفع گرما جلوگیری می کند و خانه را برای مدت طولانی گرم نگه می دارد.

کفی فوم پارکت از چه چیزی ساخته شده؟

پوشش زیره فوم محصولی سازگار با محیط زیست است که از پلی اتیلن ساخته شده است و برای کسانی که می خواهند فوم پارکت لمینیت یا کفپوش چوبی را روی هر نوع زمین نسبتاً یکنواخت، خشک و سفت نصب کنند ایده آل است. لایه های زیرین فوم سبک در ضخامت های مختلف موجود هستند و اکثر آنها نوعی مانع از رطوبت هستند. آنها را می توان برای انواع کفپوش های چوبی استفاده کرد. کفی فوم پارکت یکی از پرکاربردترین محصولات زیرسازی است.اگرچه بسیاری از مقالاتی که در اینترنت می خوانید به شما می گویند که لایه زیرین فوم برای کاربردهای بتن مناسب نیست، هنوز هم می توان از آن استفاده کرد، اما ابتدا باید یک غشای ضد رطوبت روی کف زیرین گذاشته شود که می تواند به شکل ورق یا یک غشای ضد رطوبت 2 قسمتی باشد که یک مایع است که برای آب بندی زیر کف بتن تنظیم می شود.علاوه بر این سبک وزن و انعطاف پذیر است و کار نصب را برای همه آسان می کند. تنها چیزی که باید قبل از نصب آن اطمینان حاصل کنید این است که کف زیرین شما تمیز و خشک است. پس از اینکه فوم زیر پارکت خود را گذاشتید، به خاطر داشته باشید که هر بخش را با چسب نواری محکم کنید تا از نفوذ رطوبت از هر شکافی جلوگیری شود.

چرا باید از پوشش زیر کار پارکت فوم استفاده کرد؟

برای انتخاب پوشش زیر  پارکت فوم مناسب برای کفپوش جدید، گزینه های زیادی وجود دارد. با این حال، یکی از انواع کفی که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است،پوشش زیره پارکت فوم است. در این مقاله میخواهیم با کفپوش پارکت فوم و اینکه چرا این یک انتخاب عالی برای نیازهای کفپوش شما است بیشتر اشنا شویم. کفی پارکت فوم نوعی کفی است که از فوم با چگالی بالا ساخته می شود. این محصول به گونه ای طراحی شده است که در زیر کفپوش شما قرار گیرد تا پایه ای نرم و پایدار ایجاد کند. فوم زیر پارکت  در ضخامت ها و تراکم های مختلف موجود است که آن را به انتخابی عالی برای هر نوع کفپوشی از جمله لمینت، چوب مصنوعی و چوب سخت تبدیل می کند.همچنین بد نیست بدانید فوم رول یک فوم محافظ همه کاره است که می تواند برای محافظت از اقلام ظریفی که به راحتی خراشیده می شوند استفاده شود. همچنین به عنوان یک لایه زیرین برای قرار دادن زیر لمینت یا کفپوش چوبی عالی است.

برخی از دلایلی که چرا باید ازفوم کف پارکت برای کفپوش استفاده کنید:

نویز را کاهش می دهد

یکی از مهمترین مزایای فوم کف پارکت این است که به کاهش صدا کمک می کند. هنگامی که روی کفپوش خود راه می روید، ارتعاشات صوتی از طریق کفپوش و به زیرزمین می رسد و صدای بلند و ناخوشایندی ایجاد می کند. فوم کف پارکت به جذب این ارتعاشات کمک می کند و سطح صدا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

راحتی را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای پوشش زیر پارکت این است که راحتی را افزایش می دهد. فوم با چگالی بالا در لایه زیرین یک پایه نرم و بالشتکی برای کفپوش شما ایجاد می کند و باعث می شود راه رفتن روی آن راحت تر شود. این امر به ویژه در صورتی که زمان زیادی را صرف ایستادن یا راه رفتن روی کفپوش خود می کنید بسیار مهم است.

ثبات را فراهم می کند

 فوم پارکت نیز ثبات کفپوش شما را فراهم می کند. مواد فوم مورد استفاده در کفی به گونه ای طراحی شده است که محکم و پایدار باشد و تضمین کند که کفپوش شما در جای خود باقی می ماند و به مرور زمان جابجا نمی شود. این امر به ویژه برای  لمینت و چوب های مصنوعی که نیاز به پایه ای پایدار دارند بسیار مهم است.

مقاوم در برابر رطوبت

یکی دیگر از مزایای پارکت فوم، مقاوم بودن آن در برابر رطوبت است. رطوبت را جذب نمی کند و از  کپک در زیر کفپوش شما جلوگیری می کند. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید یا کفپوش شما در یک منطقه مرطوب مانند زیرزمین نصب شده است، این امر بسیار مهم است.

نصب آسان

کفی پارکت فوم نیز به راحتی نصب می شود. به صورت رول یا ورقه عرضه می شود و به راحتی می توان آن را باز کرد و به اندازه برش داد. بر خلاف برخی دیگر از انواع کفی، فوم زیر پارکت نیازی به چسب یا ابزار خاصی برای نصب ندارد و این امر آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

انرژی کارآمد

در نهایت، فوم کف پارکت نیز می تواند به کاهش مصرف انرژی خانه شما کمک کند. مواد فوم با چگالی بالا به کار رفته در لایه زیرین به عایق بندی کفپوش شما کمک می کند، از اتلاف گرما جلوگیری می کند و هزینه انرژی را کاهش می دهد.

ثبت نظر جدید