تخته شنا فوم

کاربرد تخته شنا در بدنسازی

دسته بندی
مقالات فوم, ورزشی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
23 اسفند 1402

تخته شنا چیست؟

تخته شنا انگلیسی به عنوان کیک بورد نیز شناخته می شود، یک تخته مستطیلی شناور است که معمولاً از فوم ساخته شده است که شناگران برای جداسازی و بهبود تکنیک ضربه پا از آن استفاده می کنند.

تخته شنا چگونه کار می کند؟

تخته شنا از بازوها و بالاتنه شما پشتیبانی می کند و به آنها اجازه استراحت می دهد تا بتوانید تمرکز و انرژی خود را صرف تمرین تکنیک پا کنید. هنگامی که به طور معمول شنا می کنید، حرکت بازوها به شناور نگه داشتن قسمت بالایی بدن شما کمک می کند. کار ترکیبی بازوها و پاهای شما کل بدن شما را صاف، روان و در آب نگه می دارد. اگر سعی می‌کردید فقط با استفاده از پاهایتان  بدون تخته شنا،  شنا کنید، بالاتنه‌تان در آب فرو می‌رفت و کشش اضافی ایجاد می‌کرد که سرعت شما را کاهش می‌داد.بنابراین در واقع، یک کیک برد جایگزین شناوری ضربات بازوی شما می شود. این حرکت پاهای شما را متعادل می کند و به شما امکان می دهد در حالی که روی تکنیک لگد زدن خود تمرکز می کنید به شنا ادامه دهید.

مزایای استفاده از تخته شنا استخر

شنا یک تمرین تمام بدن است و آن را به یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت قدرت در سراسر بدن تبدیل می کند.

پس وقتی شناگران بدنساز نیاز دارند روی یک چیز در یک زمان کار کنند، چه کار می کنند؟

آنها از یک وسیله برای جداسازی بخشی از بدن خود استفاده می کنند و تخته شنا برای بدنسازی دقیقاً این کار را انجام می دهد.

تخته شنا بدنسازی

چرا شناگران از تخته شنا و یا کیک بورد استفاده می کنند؟

اگر هنوز در حال یادگیری شنا هستید، تخته شنا ابزاری عالی است که به شما کمک می کند تا قبل از اینکه وارد شنای تمام بدن شوید، کار با پاهای خود را تمرین کنید. این بدان معناست که شما می توانید در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید، تا زمانی که به اندازه کافی راحت باشید که از دست ها و پاهای خود استفاده کنید. اما تخته شنا ها فقط برای مبتدیان نیستند آنها یک کمک آموزشی روزمره هستند که توسط شناگران پیشرفته و رقابتی نیز استفاده می شود.

تخته شنا از کجا بخریم؟

تخته شنا دنا فوم  دقیقاً برای این منظور دارای دسته‌های بریده‌شده است، با نگه داشتن سوراخ های زاویه دار نزدیک بالای کیک بورد، بازوهای شما به طور طبیعی در یک خمیدگی جزئی قرار می گیرند و کمتر احتمال دارد که آنها را بیش از حد دراز کنید.

 

آماده تمرین برای پاهای محکم و قوی تر هستید؟

تخته شناها ممکن است ساده باشند اما آنها برای هر شناگری که در تمرینات خود جدی است، یک بخش ضروری از وسایل مورد نیاز است. شناگران در تمام سطوح می توانند از استفاده از تخته شنا بهره مند شوند!

به یاد داشته باشید، تخته شنا یک ابزار تمرینی است، بنابراین برای بهبود کامل عملکرد آن را به صورت استراتژیک در روتین شنای خود بگنجانید.