گردنی ریکاوری گربه

کارایی گردنبند الیزابت چیست؟

دسته بندی
پزشکی, قطعه سازی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
9 دی 1402

گردنی الیزابت حیوانات چیست؟

گردنبند الیزابت (همچنین به عنوان “گردنبند ریکاوری” نیز شناخته می شود) مخروطی پلاستیکی یا از جنس فوم است که در اطراف سر قرار می گیرد تا از لیسیدن یا جویدن حیوان در محل جراحی، زخم یا پانسمان جلوگیری کند. کمک می کند گربه از خراشیدن یا پنجه زدن به صورت یا سرش جلوگیری کند.

چرا گربه من باید گردنبند الیزابت بپوشد؟

هدف اصلی  جلوگیری از آسیب مستقیم گربه به محل جراحی یا ناحیه آسیب دیده بدن است. طبیعی است که گربه ها زخم های خود را لیس بزنند، اما این می تواند به طور جدی بهبود را به تاخیر بیندازد و منجر به عفونت یا آسیب شود. اگرچه بسیاری از گربه ها در ابتدا از پوشیدن گردنبند الیزابت رنجیده می شوند و اغلب به شدت سعی می کنند آن را بردارند، اما اغلب گربه ها به سرعت به آن عادت می کنند. مهم است که در چند ساعت اول بر گربه نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که در تلاش برای خارج کردن آن، مانند گیر کردن پنجه در گردنی، به خود آسیب نمی‌رساند.

گربه چه مدت این گردنی را بپوشد؟

گردنی باید تا زمانی که زخم به طور کامل بهبود یابد پوشیده شود. بسته به ماهیت آسیب، ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. برای به حداقل رساندن زمان استفاده از یقه، مهم است که دستورالعمل هایی را که از دامپزشک دریافت می کنید، دنبال کنید. برخی از گربه ها مشکلات پوستی مزمن یا عود کننده دارند که استفاده طولانی مدت از گردنبند را ضروری می کند.

آیا می توانیم خومان گردنبند ریکاوری را برداریم؟

به طور کلی، برداشتن گردنبند ریکاوری توصیه نمی شود، زیرا پس از برداشتن ، تعویض صحیح و قرار دادن آن می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، در برخی شرایط، همانطور که دامپزشک شما توصیه کرده است، ممکن است گردنی گربه خود را برای دوره هایی که بتوانید نظارت دقیق انجام دهید، بردارید. هنگام تعویض همیشه اطمینان حاصل کنید که می توانید دو انگشت خود را به راحتی بین گردنبند و گردن گربه قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که گردنی توانایی گربه شما برای نفس کشیدن یا بلع را محدود نمی کند.

آیا بیرون بردن گربه در خارج از منزل با گردنی ریکاوری امن است؟

خیر. گردنی ریکاوری میدان دید گربه را محدود می کنند و می توانند از دیدن خطرات احتمالی گربه جلوگیری کنند. همچنین گیر افتادن در گیاهان یا بوته ها آسان است و ممکن است توانایی گربه را برای راه رفتن در فضاهای تنگ یا بالا یا پایین پریدن محدود کند. توصیه می شود گربه ای که گردنبند الیزابت می پوشد در داخل خانه نگهداری شود مگر اینکه با بند یا تحت نظارت مستقیم باشد

هنگام پوشیدن گردنبند ،گربه به چه مراقبت خاصی نیاز دارد؟

گربه شما می تواند به طور معمول با یک گردنبند مناسب حیوانات غذا بخورد و بنوشد. ممکن است در ابتدا دست و پا گیر و سخت باشد، اما بیشتر گربه ها به سرعت خود را تطبیق می دهند. ممکن است لازم باشد کاسه های غذا و آب را بلند کنید یا شکل آن را تغییر دهید تا غذا خوردن و نوشیدن برای گربه راحت تر شود. برخی از گربه‌ها به جای کاسه غذا خوردن را از بشقاب یا نعلبکی راحت‌تر می‌بینند، در حالی که برخی دیگر در ابتدا با پوشیدن گردنی از خوردن امتناع می‌کنند.

گردنبند مناسب حیوانات

نظافت گردنبند ریکاوری

گردنبند ریکاوری باید تمیز و عاری از هرگونه زباله باشد. مهم است که حداقل یک بار در روز گردنبند را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باعث تحریک یا ساییدگی در گردن گربه شما نمی شود. اگر چنین است، ممکن است لازم باشد آن را تنظیم کنید یا از اندازه دیگری استفاده کنید. مهم است که به طور مرتب گربه خود را مسواک بزنید یا نظافت کنید، به خصوص اگر موهای بلندی دارد.

چه چیز دیگری برای من مهم است که بدانم؟

بسیاری از گربه‌ها ناخواسته بر روی اشیاء می‌کوبند یا به طور تصادفی در فضاهای بسته گیر می‌کنند تا زمانی که به گردنی عادت کنند. خانه خود را برای مناطقی که حیوان خانگی شما ممکن است به دام بیفتد بررسی کنید و در صورت امکان، این مناطق را حذف کنید یا دسترسی گربه خود را به آنها محدود کنید. برخی از حیوانات خانگی هنگام پوشیدن ان عصبی تر می شوند یا به راحتی می ترسند، زیرا دید محیطی آنها مسدود شده است و نمی توانند به طور معمول چیزهایی را به طرفین و بالای خود ببینند.