تخته شنا

چرا از تخته شنا استفاده کنیم؟

دسته بندی
مقالات فوم, ورزشی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
28 فروردین 1403

مزایای استفاده از تخته شنا در هنگام شنا چیست؟

چه یک شناگر جدید باشید و چه قهرمان المپیک، استفاده ازتخته شنا می تواند تمرین شما را بهبود بخشد. شناگران می توانند از تخته شنا به عنوان بخشی از یک تمرین کامل قلبی عروقی استفاده کنند. ورزشکاران در تمام سنین با استفاده از تخته شنا برای جداسازی حرکات پا، روان ماندن و نفس کشیدن در طول تمرین طولانی از فواید ان استفاده می کنند.

کاریرد تخته شنا بزرگسالان چیست؟

تخته به شناگران نوپا چه جوان و چه مسن اعتماد به نفس می دهد. مربیان شنا اغلب از ان به عنوان یک وسیله شناور برای ایجاد شناوری برای دانش آموزان خود و جداسازی حرکات مورد نظر مانند ضربه دلفین در پروانه یا ضربه بال در سبک آزاد استفاده می کنند. از آنجایی که شناگران با استفاده از این وسیله سر خود را بالای آب نگه می دارند، مربیان می توانند به راحتی با دانش آموزان در حین شنا کردن ارتباط برقرار کنند. برای شناگرانی که تمایلی ندارند، تخته شنا بزرگسالان با شناور نگه داشتن شناگر در حین ورزش کردن با دویدن یا پا گذاشتن آب، اعتماد به نفس را افزایش می دهد. به جداسازی حرکات پا در حین شنا کمک می کند.

شنا یک تمرین برای تمام بدن است  و این آن را به یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت قدرت در سراسر بدن تبدیل می کند. اما این نیز آن را به یکی از سخت ترین ورزش ها تبدیل می کند. با این همه اتفاق در یک زمان  وضعیت بدنی شما، تنفس شما، تکنیک بازو و حرکت پاهای شما ،؛تمرکز روی یک چیز همیشه آسان نیست.پس وقتی شناگران نیاز دارند روی یک چیز در یک زمان کار کنند، چه کار می کنند؟آنها از یک کمک آموزشی برای جداسازی بخشی از بدن خود استفاده می کنند – و تخته شنا دقیقاً این کار را انجام می دهد.

تخته شنا چگونه کار می کند؟

از بازوها و بالاتنه شما پشتیبانی می کند و به آنها اجازه استراحت می دهد تا بتوانید تمرکز و انرژی خود را صرف تمرین تکنیک پا کنید. هنگامی که به طور معمول شنا می کنید، حرکت بازوها به شناور نگه داشتن قسمت بالایی بدن شما کمک می کند. کار ترکیبی بازوها و پاهای شما کل بدن شما را صاف، روان و در آب نگه می دارد. اگر سعی می‌کردید فقط با استفاده از پاهایتان بدون این محصول  شنا کنید، بالاتنه‌تان در آب فرو می‌رفت و کشش اضافی ایجاد می‌کرد که سرعت شما را کاهش می‌داد. بنابراین در واقع، یک تخته شنا جایگزین شناوری ضربات بازوی شما می شود. این حرکت پاهای شما را متعادل می کند و به شما امکان می دهد در حالی که روی تکنیک لگد زدن خود تمرکز می کنید به شنا ادامه دهید.

چرا شناگران از تخته شنا فومی استفاده می کنند؟

اگر هنوز در حال یادگیری شنا هستید، ابزاری عالی است که به شما کمک می کند تا قبل از اینکه وارد شنای تمام بدن شوید، کار پاهای خود را تمرین کنید. این بدان معناست که شما می توانید در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید، تا زمانی که به اندازه کافی راحت باشید که از دست ها و پاهای خود استفاده کنید. اما فقط برای مبتدیان نیستند – آنها یک کمک آموزشی روزمره هستند که توسط شناگران پیشرفته و رقابتی نیز استفاده می شود.

با تخته شنا ، شما قادر خواهید بود:

پاهای خود را تقویت کنید : کاری کنید که پاهای شما دو برابر بیشتر برای حرکت دادن همان وزن بدن کار کنند.

تکنیک ضربه زدن خود را کامل کنید : تمرکز کامل روی پاهای خود، بدون نگرانی در مورد کاری که بازوهای خود انجام می دهند

روی تنفس و وضعیت بدن خود تمرکز کنید : با جدا شدن یک قسمت از بدن، می توانید راحت تر روی سایر قسمت های تکنیک خود تمرکز کنید.

و تمرین را برای مدت طولانی تری ادامه دهید : اگر بالاتنه شما معمولاً اولین چیزی است که خسته می شود، می توانید به بالاتنه خود استراحت دهید و بدون نیاز به توقف به شنا ادامه دهید.