چاپ سابلیمیشن روی پد موس

چاپ سابلیمیشن روی پد موس

زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
3 آبان 1402

چاپ سابلیمیشن چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چاپ سابلیمیشن چیست؟ تصعید رنگ یک تکنیک چاپ است که از گرما برای انتقال رنگ بر روی یک سطح مانند پد موس استفاده می کند. بلنک های سابلیمیشن مخصوصاً با یک پلیمر پوشانده شده اند که اجازه می دهد تا رنگ در هنگام گرم شدن به روی بلانک منتقل شود. چاپ سابلیمیشن روی پد موس (تولید پد موس) از این تکنیک مخصوص استفاده میشود. همه پوشش های سابلیمیشن یا پد موس ها برابر نیستند. در واقع برخی می توانند در تصویری با کیفیت بسیار پایین تولید کنند که شما آن را دوست نداشته باشید.

تفاوت بین چاپ ساده و چاپ سابلیمیشن چیست؟

تفاوت بین سابلیمیشن رنگ و چاپ دیجیتال در این است که چاپ دیجیتال روی سطح ماده چاپ می شود، در حالی که سابلیمیشن رنگ به مواد تزریق می شود. این بدان معناست که چاپ سابلیمیشن رنگ نمی تواند به طور سطحی آسیب ببیند. هیچ ماده ای برای تراشه کردن، کندن یا خراشیدن وجود ندارد. طول عمر چاپ سابلیمیشن به عوامل مختلفی از جمله نوع پارچه، جوهر و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، چاپ سابلیمیشن روی پارچه پلی استر معمولاً بیشتر از پارچه نخی دوام می آورد. علاوه بر این، استفاده از جوهر با کیفیت بالاتر نیز می تواند به افزایش عمر چاپ سابلیمیشن کمک کند.

تفاوت بین جوهر سابلیمیشن چیست؟

جوهر سابلیمیشن چاپ هایی را تولید می کند که دوام و مقاومت بیشتری در برابر محو شدن نسبت به جوهر افشان دارند. فرآیند تصعید رنگ، رنگ را به جای ته نشین شدن روی سطح، به زیرلایه منتقل می کند و در نتیجه تصویر دائمی تری ایجاد می کند.

با مزیت های چاپ سابلیمیشن اشنا شوید:

فواید زیادی برای رنگ کردن پد ماوس سابلیمیشن وجود دارد. یکی از بزرگترین آنها این است که می توانید پد موس قیمت مناسب و با کیفیت در طرح و رنگ دلخواه داشته باشید این بدان معناست که هزینه هر واحد شما کمتر از سایر روش های چاپ است. علاوه بر این، سابلیمیشن رنگ یک روش چاپ بسیار بادوام است. تصاویر شما در طول زمان آسیب بسیار کمی خواهند داشت. سابلیمیشن برای ایجاد یک چاپ طولانی مدت شناخته شده است. مزیت نهایی چاپ سابلیمیشن این است که یک فرآیند چاپ نسبتا سازگار با محیط زیست است. برخلاف روش‌های سنتی چاپ که از جوهرها و حلال‌ های مبتنی بر آب استفاده می‌کنند، چاپ سابلیمیشن از جوهر خشک استفاده می‌کند. جوهرهای خشک در حین چاپ به مواد تزریق می شوند که منجر به حداقل ضایعات و کاهش اثرات زیست محیطی می شود. علاوه بر این، میزان جوهر هدر رفته را تنها با استفاده از آن در مناطق مورد نیاز کاهش می دهد.

معایب سابلیمیشن چیست؟

اقلام سابلیمیشن باید دارای قسمت چاپ سفید یا رنگ روشن باشند. از معایب سابلیمیشن میتوان به این مورد اشاره کرد که سطوح سیاه یا تیره را نمی توان تصعید کرد. اگر به طور دائم در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد ممکن است در طول ماه ها به دلیل تأثیر اشعه ماوراء بنفش رنگ خود را از دست بدهد.

چگونه پد موس سابلیمیشن را تمیز کنید؟

پد ماوس خود را در سینک خود یا اگر از پد بزرگ استفاده می کنید داخل وان قرار دهید.

از یک اسفنج یا یک برس برای تمیز کردن نقاط کثیف استفاده کنید.

هر گونه کف و صابون را از پد خود با شستشو با آب سرد پاک کنید.

یک حوله بردارید و پد موس خود را خشک کنید.

در نهایت، جلوگیری از ساییدگی بیش از حد نیز به افزایش طول عمر چاپ سابلیمیشن کمک می کند. با مراقبت مناسب، چاپ سابلیمیشن می‌تواند تا سال‌ها دوام بیاورد.

 

هر چند وقت یکبار موس پد را می شویید؟

به عنوان یک قانون کلی، تمیز کردن موس پد خود حداقل سه یا چهار بار در سال مفید است. با این حال، بلافاصله پس از هر بار کثیف شدن آن را تمیز کنید. اگر می‌خواهید از یک الگو پیروی کنید، می‌توانید هفته‌ای یک بار آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا آلودگی سطحی پاک شود.

ثبت نظر جدید