نگهداری و نظافت کفپوش تاتامی

نظافت و نگهداری کفپوش تاتامی

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
21 خرداد 1401

نظافت و نگهداری کفپوش تاتامی

نظافت و نگهداری کفپوش تاتامی یکی از مهم ترین کارها برای سلامتی افرادی است که از آن استفاده می کنند. عرق بدن، بوی پا و… نه تنها باعث تجمع باکتری ها و میکروب های ناخواسته می شود، بلکه باعث می شود کفپوش تاتامی بوی بدی بگیرد. فکر کنید شما صاحب باشگاهی هستید که از کفپوش های غیربهداشتی و کثیف و نامرغوب استفاده می کند. در اینصورت از دست دادن مشتری ها و کاهش تعداد ورزشکاران باشگاه شما امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. و برای اینکه کفپوش هایی سالم در دراز مدت داشته باشید بهتر است نکاتی که سلامت کفپوش را تا درصد زیادی تضمین می کند رعایت کنید.

جارو کردن کفپوش

قبل از انجام هر عملی برای نظافت، باید تشک ها را از گرد و غبار، مو و خاک و… از طریق جارو کردن تمیز کنید. دقت داشته باشید که کفپوش تاتامی را با استفاده از جاروبرقی بدون برس و با سری نرم جارو بزنید. جارو زدن با برس یا ابزار سفت و تیز به کفپوش آسیب می رساند.

پاک کننده کفپوش

برای تمیز کردن کفپوش تاتامی به هیچ عنوان از سفید کننده یا شوینده الکلی استفاده نکنید. پاک کننده کفپوش باید غیرسمی و سازگار با پوست و همچنین با PH خنثی باشد. با استفاده از شوینده و اسفنج به راحتی می توانید کفپوش سالن ورزشی را به راحتی بشویید. نکته ی دیگر به هنگام شست و شوی کفپوش تاتامی میزان آبی است که برای این کار استفاده می کنید. هرگز کفپوش را آب زیاد نشویید چرا که با این کار آب اضافی به زیر کفپوش ها تجمع می کنند و امکان رشد کپک و آلودگی در کفپوش بالا می رود. ویدیو نحوه ی شستشوی کفپوش تاتامی را ببینید.

نکات قابل توجه در نظافت کفپوش تاتامی

  • از بخارشو برای تمیز کردن کفپوش استفاده نکنید.
  • هنگام قرار دادن اجسام سنگین یا تیز، یا مبلمان با چرخ، حتما روی تاتامی لایی بگذارید.
  • اجسام سنگین را روی تاتامی نکشید.
  • به طور دوره ای کف زیرین کفپوش تاتامی را نظافت کنید.
  • در صورت ریختن مایعات سریعا با یک حوله و به آرامی کفپوش را پاک و خشک کنید.
  • برای نظافت کفپوش های خود برنامه ریزی داشته باشید و در بازه های زمانی معین به طور مرتب به نظافت و تمیز کردن آن ها بپردازید.

ورزش بدون کفش یا با کفش تمیز

واقعاً نمی توان گفت که اعضای باشگاه در طول روز کجاها قدم زده اند. خاک، گل، سنگریزه، آدامس و غیره چیزی نیست که مردم بخواهند در آن غلت بزنند روی آن ورزش کنند. شما نیز به عنوان مسئول باشگاه نمیتوانید مدام در حال تمیز کردن سطح باشگاه باشید. پس بهتر از اعضا بخواهید با یک کفش تمیز مخصوص باشگاه روی تاتامی ها ورزش کنند. و در صورت برهنه بودن پاهایشان را بشویند.