کفپوش لاستیکی

نحوه نظافت کفپوش لاستیکی

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
6 آبان 1402

نحوه تمیز کردن و شستشوی کفپوش لاستیکی

در این مقاله با نحوه تمیز کردن و شستشوی کفپوش لاستیکی اشنا میشویدهمانطور که می دانید شرایط نگهداری کفپوش لاستیکی اسان است. اما نگهداری اسان به معنای عدم نگهداری نیست. کفپوش لاستیکی یکی از مقاوم‌ترین کفپوش های موجود است. کفپوش گرانولی معمولاً در مناطقی با رفت و امد زیاد نصب می شود. با گذشت زمان کثیفی و سایر زباله ها می توانند روی آن جمع شوند. خوشبختانه، به راحتی تمیز می شود.  این کفپوش ها یک انتخاب محبوب برای بسیاری از مکان ها هستند. آنها بادوام هستند، به راحتی تمیز می شوند و لی با گذشت زمان کفپوش های گرانولی ممکن است در اثر کثیفی، گرد و غبار و سایر مواد زائد لکه‌دار شوند و تغییر رنگ دهند. اگر می خواهید کفپوش لاستیکی خود را به بهترین شکل حفظ کنید، مهم است که آنها را به طور منظم تمیز کنید. قبل از نصب کفپوش لاستیکی، توصیه می کنیم یک برنامه مراقبت و نگهداری سفارشی ایجاد کنید. چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: نوع کفپوش، میزان رفت و امد، شرایط آب و هوا. پروتکل باید با توجه به این عوامل تغییر کند. مراحل زیر به شما کمک می کند تا کفپوش لاستیکی خود را تمیز کنید:

 

  1. هر گونه کثیفی و زباله های سست را جارو یا جاروبرقی بکشید.
  2. محلولی از آب گرم و یک شوینده ملایم یا هر پاک کننده ای که به طور خاص برای کفپوش لاستیکی طراحی شده است را مخلوط کنید.
  3. برای استفاده از محلول روی زمین از یک دستمال یا پارچه میکروفیبر استفاده کنید.
  4. هر لکه یا رد سرسخت را با یک برس نرم تمیز کنید.
  5. کف را با آب تمیز کاملاً بشویید.
  6. حتماً کفپوش لاستیکی را کاملاً خشک کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود.

چگونه لکه ها را پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه از روی کفپوش لاستیکی، ابتدا نوع لکه را مشخص کنید.

لکه های غذا یا نوشیدنی: از مخلوط آب گرم و صابون ظرفشویی استفاده کنید و به آرامی محل را با یک برس نرم تمیز کنید.

لکه های روغنی: از محلول آب گرم و یک شوینده ملایم مانند مواد شوینده لباسشویی یا صابون ظرفشویی استفاده کنید. آن را روی لکه بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس به آرامی با یک برس نرم بشویید.

نظافت کفپوش لاستیکی

چگونه کفپوش لاستیکی باشگاه را ضد عفونی می کنید؟

اگر می‌خواهید کفپوش لاستیکی سالن بدنسازی را ضدعفونی کنید، بهترین گزینه شما استفاده از محلول اب و سرکه سفیداست که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها را از بین می‌برد و یک افزودنی ساده به برنامه تمیز کردن شما است زیرا می‌توانید آن را به سادگی در آب رقیق کنید.

 ایا سرکه به کفپوش لاستیکی آسیب می رساند؟

در جواب سوال ایا سرکه به کفپوش لاستیکی آسیب می رساند؟باید بگوییم بله سرکه رقیق نشده می تواند به کفپوش لاستیکی آسیب برساند زیرا اسیدی است، بنابراین قبل از استفاده باید در آب رقیق شود. سرکه به از بین بردن کثیفی کمک می کند، اما اگر رقیق نشود باعث تخریب می شود. برای تمیز کردن از پاک کننده های شیمیایی خودداری کنید. برخی از حلال ها و اسیدها در صورت استفاده منظم می توانند کفپوش لاستیکی را نرم و یا فرسایش دهند. در حالی که لاستیک در برابر سایش و پارگی معمولی بسیار بادوام است، استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن می تواند باعث ترک خوردگی و خراب شدن کفپوش شما شود.

تعمیر و نگهداری کفپوش لاستیکی

در نهایت، در اینجا چند نکته نگهداری وجود دارد که به شما کمک می کند عمر کفپوش لاستیکی خود را افزایش دهید.

  • کفپوش لاستیکی را ظرف 72 ساعت پس از نصب تمیز نکنید. کفپوش لاستیکی بلافاصله پس از نصب نرم است، در طول زمان محکم تر و بادوام تر می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که به محض وجود هرگونه رطوبت ان را تمیز کنید زیرا این کار از نفوذ آب به لایه زیرین چسب جلوگیری می کند.
  • یک برنامه منظم برای تمیز کردن ایجاد کنید این کار به کاهش تجمع کثیفی کمک می کند و کفپوش شما را همیشه تازه و جدید نگه می دارد. برای تمیز کردن از پاک کننده های شیمیایی خودداری کنید. برخی از حلال ها و اسیدها در صورت استفاده منظم می توانند کفپوش لاستیکی را نرم و یا فرسایش دهند. در حالی که لاستیک در برابر سایش و پارگی بسیار بادوام است، استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن می تواند باعث ترک خوردگی و خراب شدن کفپوش شما شود. استفاده از مایع تمیز کننده کفپوش برای تمیز کردن کفپوش لاستیکی بسیار مهم است یک پاک کننده چند منظوره همیشه به عنوان بهترین انتخاب شناخته میشود، اگر ازمحلول تمیزکننده با PH  خیلی اسیدی استفاده شود ممکن است لاستیک خشک شود .برای برق انداختن کفپوش لاستیکی میتوانید از واکس کفپوش گرانول نیز استفاده کنید.
نظرات کاربران دنافوم
  1. ALI GHORBANI
    7 آبان 1402 / ساعت 12:26

    سلام، این نحوه شستو برای همه ی کفپوش های لاستیکی مناسبه؟

    1. پشتیبان دنافوم
      7 آبان 1402 / ساعت 12:41

      سلام وقت بخیر
      بله این نحوه شستشو برای انواع کفپوش لاستیکی مناسبه.

ثبت نظر جدید