نحوه استفاده از آجر یوگا

نحوه استفاده از آجر یوگا

دسته بندی
مقالات فوم, ورزشی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
4 تیر 1401

نحوه استفاده از آجر یوگا

اگر در ورزش یوگا تازه کار هستید مطمینا مشتاقید از وسایلی کمک بگیرید که به انجام حرکات یوگا کمک کند تا به صحیح ترین شکل ممکن آن را انجام دهید. یکی از این ابزار یوگاست بلوک یوگا را بدانید. آجر یوگا فوم های مکعبی کوچکی هستند که در یوگا مورد استفاده قرار می گیرند. ورزش با آجر یوگا به شما کمک می کنند تا حرکات یوگا را به درستی و کاهش فشار انجام دهید. در این مقاله تعدادی از حرکات یوگا را برای تمرین با استفاده از آجر یوگا همراه با تصویر توضیح می دهیم.

حرکات پیلاتس با آجر یوگا

تمرین اول

در بالای مت یوگا یا تشک بایستید و پاها را دو برابر عرض شانه باز کنید و یک آجر یوگا را کنار پای چپ قرار دهید. پای چپ را به بیرون برگردانید، انگشتان پای چپ را تقریباً با زاویه 90 درجه به سمت چپ تشک بچرخانید و سینه رو به سمت چپ اتاق باشد. سعی کنید پاشنه پای راست را با قوس یا پاشنه پای چپ تراز باشد. با پاهای کشیده و بازوهای باز شده نوک انگشتان راست را به سمت سقف بکشید و بازو را در راستای شانه قرار دهید. این وضعیت را برای سه تا پنج چرخه کامل تنفس قبل از تعویض طرف و تکرار آن انجام دهید.

نحوه استفاده از آجر یوگا
نحوه استفاده از آجر یوگا

تمرین دوم

پای چپ را بین دست‌ها قرار دهید و به حالت لانژ پایین بروید، وزن را کمی به جلو ببرید تا ران چپ به موازات زمین باشد و پنجه ی پای راست روی زمین بماند. هر دو دست را روی بلوک هایی که کنار و سمت داخل پای چپ قرار دارد بکشید، پا را کمی به سمت راست تشک به سمت بیرون بکشید. هر دو آرنج و ساعد را بالای بلوک قرار دهید، و کمی با پاشنه راست به زمین فشار دهید. این وضعیت را حفظ کنید، قبل از اینکه طرف را عوض کنید و تکرار کنید، سه تا پنج سیکل تنفسی کامل نفس بکشید.

تمرین سوم

در بالای تشک بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید و یک بلوک در هر طرف پاها در قرار دهید. پای چپ را به عقب ببرید، انگشتان پای چپ را کمی به سمت بیرون بچرخانید، تقریباً با زاویه 45 تا 60 درجه. پاشنه پای راست جلویی را با پاشنه پای چپ عقب تراز کنید، و عمل دم و بازدم را انجام دهید این وضعیت را برای سه تا پنج چرخه تنفس کامل حفظ کنید، قبل از اینکه به آرامی بلند شوید و در سمت مخالف تکرار کنید.

نحوه استفاده از بلوک یوگا
نحوه استفاده از آجر یوگا

تمرین چهارم

درحالیکه روی تشک نشسته اید پای راست را خم کرده و روی پای چپ قرار دهید. پاشنه پای راست را به سمت باسن چپ ببرید. پای چپ را در زیر پای راست صلیب کنید، زانوها را روی هم قرار دهید. بند یا حوله یوگا را در دست راست بگیرید، بازوی راست را به سمت بالا بکشید، کف دست را به سمت جلو بکشید، سپس آرنج را خم کنید، دست راست را پشت گردن با بند در راستای ستون فقرات بکشید. بازوی چپ را به سمت دیوار سمت چپ دراز کنید و کف دست به سمت عقب باشد و شست به سمت پایین باشد. آرنج چپ را خم کنید و دست را پشت سر بکشید تا بند را در هر کجا که در دسترس است بگیرید.

دست ها را تا جایی که ممکن است نزدیک به هم بچرخانید در حالی که به بلند کردن قفسه سینه ادامه می دهید و از گرد کردن شانه ها به جلو خودداری کنید. این وضعیت را حفظ کنید، به مدت پنج سیکل نفس راحت نفس بکشید، قبل از اینکه دست‌ها را رها کنید و پاها را رها از این وضعیت خارج کنید، در سمت مقابل با دست‌ها و پاها در وضعیت معکوس این کار را تکرار کنید.

تمرین پنجم

زانوها را خم کرده و روی زمین مطابق شکل بشینید. یک آجر یوگا را بین پاشنه های خود قرار دهید و روی آن بنشینید. با این کار فشار روی مفاصل زانو کاهش می‌ یابد. دو مکعب دیگر در کنار پاشنه ها قرار بدهید و با قرار دادن دست ها روی آن ها از فشار زیاد جلوگیری کنید. این کار برای کسانیکه زانو درد دارند مناسب است.

 
نحوه استفاده از آجر یوگا
نحوه استفاده از آجر یوگا

تمرین ششم

حفظ تعادل روی یک پا می تواند برای بعضی افراد مشکل باشد. استفاده از آجر یوگا برای این کار کمک می کند که در ابتدا کمی حمایت بیشتری داشته باشید، سپس به تدریج بتوانید تعادلتان را حفظ کنید. در حالی که بازوها به سمت زمین دراز شده اند و مچ ها در راستای شانه ها قرار گرفته اند، زیر هر دست یک بلوک قرار دهید. همانطور که برای مدتی این روش را تمرین می کنید، قدرت، استواری و اعتماد به نفس شما در حفظ تعادل افزایش پیدا می کند. با گذشت زمان، ممکن است احساس کنید آماده هستید که یک دست خود را از بلوک دور کنید. در نهایت، می‌توانید هر دو دست خود را از روی بلوک‌ها بردارید و با هم‌ترازی و قدرتی که با پشتیبانی از وسایل پرورش داده‌اید، تعادل برقرار کنید.

خرید آجر یوگا

دنافوم به عنوان تولید کننده بهترین آجر یوگا را از فوم های با کیفیت EVA تولید می کند. و با قیمت بسیار مناسب مستقیما از کارخانه در اختیار مشتریان قرار می دهد. برای خرید آجر یوگا با شماره های ما تماس بگیرید و یا از طریق لینک واتساپ کنار صفحه با ما در ارتباط باشید.