مقایسه کفپوش لاستیکی و تاتامی

مقایسه کفپوش لاستیکی و کفپوش تاتامی

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
24 خرداد 1402

مقایسه ی کفپوش لاستیکی و کفپوش تاتامی

شاید برای شما هم پیش بیاید که برای انتخاب کفپوش مناسب دچار سردرگمی شده باشید که کدام کفپوش مناسب محیط مورد نظر شما باشد. هر دو مورد کفپوش لاستیکی و تاتامی دارای ویژگی ها و خصوصیات مناسب مخصوص به خود هستند اما کارکرد آن ها خیلی متفاوت است و اگر با توجه به این ویژگی ها کفپوش مناسب تر را تهیه نکنید امکان اینکه توقعات شما را برآورده نکند بسیار زیاد خواهد بود. با خواندن این مطلب خواهید توانست کفپوش مناسب برای محیط مورد نیاز خودتان را داشته باشید.

ساختار کفپوش ها

قبل از اینکه در مورد کارکرد و ویژگی های کفپوش ها صحبت کنیم، در مورد ساختار و مواد تشکیل دهنده ی کفپوش ها می پردازیم.

ساختار کفپوش تاتامی

کفپوش تاتامی از فومی به نام EVA (اتیلن وینیل استات) ساخته می شود که نوعی از فوم های سلول بسته هستند. فوم های سلول بسته فوم های بسیار قومی هستند که معمولاً چگالی متوسطی دارند. ماهیت فوم آن را قادر می سازد که در برابر بخار مقاوم باشد و در برابر آب مایع مقاومت کند.

ساختار کفپوش لاستیکی

کفپوش های لاستیکی می تواند از مواد بازیافتی و یا از لاستیک طبیعی از درختان تهیه شود. به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است.

ویژگی های و مکان های استفاده از کفپوش تاتامی

تطبیق پذیری

این تشک های پازلی با حفاظت بالا را می توان برای ورزش های تخصصی مانند هنرهای رزمی، بوکس و ژیمناستیک و همچنین فعالیت های تناسب اندام مانند یوگا، پیلاتس، تمرینات و… استفاده کرد. کفپوش فوم eva به دلیل خاصیت بالشتکی و محافظتی استثنایی، ماده ای است که به طور گسترده در مناطق بازی کودکان استفاده می شود. این کفپوش یکی از همه کاره ترین انتخاب ها برای تناسب اندام همه جانبه، ورزش های تخصصی و اهداف تفریحی مانند بازی است. تشک های فوم Eva در داخل خانه بهترین عملکرد را دارند.

ضخامت

معمولاً از ضخامت‌های کمتر برای تشک‌های بازی بچه‌ها (بین 20 تا 25 میل ) شروع می‌شوند و به سمت کاشی‌های متراکم‌تر تا 45 میلی ‌متر تولید می شوند. تشک های ژیمناستیک معمولاً حدود 40 میلی متر و بالاتر هستند.

انتخاب رنگ

فوم Eva در طیف گسترده ای از رنگ های روشن یا پاستلی مانند سبز پررنگ و زرد برای ایجاد مناطق بازی جذاب یا گزینه های دوگانه قابل برگشت مانند قرمز/آبی و سیاه/خاکستری عرضه می شوند. می‌توانید رنگ‌ هایتان را با دکوراسیون منزل، رنگ تیم یا لوگوی برندتان در هر کاربری یا مکان مطابقت دهید.

نصب و راه اندازی راحت

یکی از بهترین موارد در مورد گزینه های تشک فوم Eva این است که نصب آنها ساده است و به راحتی تمیز می شوند. این کفپوش به شکل پروفیل منبت کاری اره مویی عرضه می شود که به هر تشک اجازه می دهد بدون نیاز به چسب یا کمک خاصی در اتصال به یکدیگر متصل شوند. این گزینه وجود دارد که کاشی های خود را شل کنید یا پس از اتصال آنها به پیکربندی مورد نظر خود، آنها را به کف زیرین بچسبانید. بسیاری از کاربران این گزینه را می پسندند که کاشی های خود را در اطراف جابجا کنند و زمانی که از آنها استفاده نمی کنند آنها را دور نگه دارند، در حالی که برخی دیگر تنظیمات دائمی تر را ترجیح می دهند. کفپوش Eva ضد باکتری است و به راحتی قابل نگهداری و بهداشتی است. کاشی ها به سادگی پاک می شوند و رطوبت را که می تواند باعث ایجاد کپک و باکتری شود جذب نمی کنند.

موارد استفاده کفپوش تاتامی

نکته ای که در مورد کفپوش تاتامی eva وجود دارد این است که این کفپوش ها مناسب فضاهای سربسته تولید می شوند و قابلیت تحمل شرایط جوی و ترددهای زیاد فضای بیرون را ندارند. از جمله موارد استفاده از کفپوش تاتامی:

  • مهدکودک ها و مدارس و اتاق کودکان.
  • باشگاه های ورزشی رزمی و تناسب اندام که از وزنه ها و دستگاه های سنگین استفاده نمی شود.
  • نمازخانه ها.
  • سالن های خانه سالمندان و…

ویژگی های و مکان های استفاده از کفپوش لاستیکی

دوام و انعطاف بالا و ضربه گیر

این کفپوش ها در نقطه ی مقابل کفپوش تاتامی قرار می گیرند و می توانند تردد و شرایط جوی مختلف را تحمل کنند. پس برای فضای باز بهترین گزینه محسوب می شوند. در برابر رطوبت و آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و در اثر ضربه آسیب نمی بینند.

کاهش صدا

کفپوش لاستیکی با جذب صدا از تولید صداهای اضافی رفت و امد و حتی صدای پرت شدن اجسام به روی آن تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.

تعمیر کم و کاهش هزینه ها

دوام زیاد این کفپوش باعث می شود بتوانید در طولانی مدت بدون نیاز به تعمیر از آن استفاده کنید و به این ترتیب از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

نصب آسان

نصب این کفپوش ها بدون پیچیدگی و بسیار راحت است و با استفاده از چسب انجام می شود.

موارد استفاده از کفپوش لاستیکی

دوام بالای این کفپوش در برابر ضربه و مقاومت در برابر اجسام سنگین باعث می شود از کفپوش لاستیکی در موارد زیر استفاده شود:

  • سالن های بدنسازی
  • محیط های تجاری
  • کارگاه ها و محیط های صنعتی
  • پارک ها و شهر بازی
  • حیاط
  • پارکینگ ها
  • روف گاردن و…
ثبت نظر جدید