مزایای کفپوش لاستیکی

مزایای کفپوش لاستیکی

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
22 خرداد 1401

مزایای کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی نوعی کفپوش است که به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. این نوع کفپوش علاوه بر اینکه در سالن ورزشی، باشگاه وزنه‌برداری و…رایج بوده، در منازل و ساختمان‌های تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفپوش لاستیکی نه‌ تنها انعطاف‌پذیر، بادوام و نگهداری آن آسان است، بلکه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای تناسب با دکور هر فضایی در دسترس هستند. شاید در نگاه اول کمی گران قیمت به نظر برسند ولی نگهداری کفپوش لاستیکی در واقع بسیار آسان است و دوام آن را به یک سرمایه گذاری طولانی مدت عالی تبدیل می کند.

دوام و انعطاف پذیری کفپوش لاستیکی

کف‌های لاستیکی می‌توانند حجم بالایی از تردد پا را تحمل کنند و همچنین در برابر آب مقاوم هستند تا در اثر رطوبت یا نشت آسیبی نبینند. خاصیت ارتجاعی طبیعی لاستیک چیزی است که این کفپوش ها را بسیار بادوام و انعطاف پذیر می کند. برای جذب ضربه عالی هستند، به همین دلیل است که در سالن های بدنسازی و سالن های وزنه برداری محبوب هستند. توانایی جذب ضربه نیز کفپوش لاستیکی را به گزینه ای عالی برای محیط های تجاری تبدیل می کند که در آن افراد دائماً روی پای خود هستند. این کفپوش ها بالشتک بیشتری نسبت به انواع دیگر کفپوش ها فراهم می کنند که باعث بهبود راحتی و کاهش صدمات و خستگی می شود.

مقاومت در برابر لغزش خوب

کفپوش لاستیکی دارای مقاومت عالی در برابر لغزش است و معمولاً از حداقل استاندارد “ضریب اصطکاک” بسیار فراتر می رود. به همین دلیل از کف لاستیکی معمولاً به عنوان کفپوش سالن بدنسازی استفاده می شود و مقاومت بالای آن در برابر لغزش نیز باعث می شود که کف لاستیکی به گزینه ای جذاب در مراکز درمانی و خانه های سالمندان تبدیل شود.

لاستیک سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است

لاستیک قابل بازیافت است و به طور مرتب برای طیف وسیعی از کاربردها مجددا استفاده می شود. کفپوش لاستیکی بازیافتی به قطعات کوچک بریده می شود که می تواند برای مالچ و سطوح زمین بازی و همچنین برای ایجاد محصولات کاملاً جدید استفاده شود.

مقاوم در برابر آب

 کفپوش لاستیکی در برابر آب و رطوبت مقاوم است و یک گزینه عالی برای حمام محسوب می شود.

کاهش سر و صدا

خاصیت آکوستیک یکی دیگر از ویژگی های خوب کفپوش لاستیکی است که به خاطر نرمی آن نسبت به سایر کفپوش های سخت تر است. خاصیت ارتجاعی طبیعی لاستیک صدا را تا 20 دسی بل کاهش می دهد.

سایر مزایای کفپوش:

مقاومت در برابر ضربه سنگین.

مقاومت در برابر خط و خش.

مقاوم در برابر سوختن سیگار و نشت مواد شیمیایی.

مقاومت در برابر لکه، کپک و کپک.

نصب سریع و آسان به دلیل طراحی به هم پیوسته و وزن سبک آنها.

در صورت بروز آسیب، تنها یک قطعه به جای کل کف باید تعویض شود.

آسان برای حذف، ذخیره، و استفاده مجدد در مکان دیگر.

نظرات کاربران دنافوم
ثبت نظر جدید
ثبت نظر جدید