استفاده از کفپوش لاستیکی در محل کار

مزایای استفاده از کفپوش لاستیکی در محل کار

دسته بندی
کفپوش
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
19 دی 1402

کفپوش لاستیکی برای راحتی، ایمنی و سلامتی!

کفپوش لاستیکی می تواند به کاهش خستگی عضلانی و درد کمر،  پاها کمک کند. کفپوش لاستیکی همچنین در برابر مواد شیمیایی و ضدعفونی‌کننده‌ها مانند بتادین مقاومت می‌کند و بیشتر نشت‌ها را می‌توان به راحتی بدون لکه‌گیری پاک کرد. خواص و قارچ کش طبیعی کف همچنان از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. عدم وجود دود مرتبط با برخی از محصولات تمیز کننده به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کند.

تاثیر رنگ و ظاهر کفپوش لاستیکی چگونه به بهبود بیمار کمک میکند؟

ظاهر کف اتاق می تواند بر بیماران و کارکنان تأثیر بگذارد. یک پالت رنگی ملایم و گرم در اتاق‌های بیمار و بخش‌های بهبودی می‌تواند به آرامش بیمار کمک کند، در حالی که مناطقی که برای کودکان مناسب است اغلب به رنگ‌های روشن متکی هستند. مدیران تسهیلات و صاحبان ساختمان های مراکز مراقبت بهداشتی وظیفه دارند محیطی را تضمین کنند که برای سلامت و ایمنی کارکنان و بیماران مناسب باشد. نحوه انتخاب مواد و نگهداری از آنها به گونه‌ای است که محیطی سالم، راحت  برای کار و بهبودی ایجاد میکند. کفپوش لاستیکی می تواند به مزایای ارگونومیک کمک کند که ایمنی و بهره وری در محل کار را افزایش می دهد.

کفپوش لاستیکی چگونه از خستگی جلوگیری می کند؟

کفش مناسب می تواند به کاهش برخی از اثرات مضر ایستادن و راه رفتن طولانی مدت کمک کند، اما کفپوش های لاستیکی نرم تر و انعطاف پذیرتر نیز سلاح مهمی در مبارزه با خستگی عضلانی و درد کمر، پاها هستند. این ساختار کفپوش لاستیکی را انعطاف‌پذیر می‌کند و استرس ناشی از راه رفتن و ایستادن را کاهش می‌دهد، زیرا راحتی زیر پا را تضمین می‌کند و به کارکنان اجازه می‌دهد به جای درد پا، روی کار خود تمرکز کنند.همین انعطاف‌پذیری کارمندان را برای جابجایی تخت ها، ویلچرها و سایر تجهیزات در اتاق‌ها و راهروها آسان‌تر می‌کند. در عین حال، کفپوش لاستیکی ضد لغزش ویژگی های مهم مقاوم در برابر لغزش را به کارکنان و بیماران ارائه می دهد. این امر به ویژه در مناطق ارتوپدی، سالمندی و توانبخشی مراکز مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. علاوه بر این، انعطاف پذیری کفپوش لاستیکی می تواند فرود نرم تری نسبت به سایر پوشش های کف ایجاد کند و تاثیر سقوط یا اشتباه را به حداقل برساند.

نظافت اسان کفپوش لاستیکی در زمان کوتاه :

تعمیر و نگهداری ساده باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود،  این امر به ویژه در مراکز پرمشغله مراقبت های بهداشتی که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کنند بسیار مهم است و باعث وقفه های کمتر برای بیماران و پرسنل پزشکی معالج آنها می شود.

دوام بالای کفپوش لاستیکی ضخیم

دوام بالای کفپوش لاستیکی ضخیم !

حتی اگر تجهیزات و اثاثیه سنگین به طور منظم جابجا می شوند و ترافیک رفت و امداغلب سنگین است. در واقع، کفپوش لاستیکی ضخیم می تواند تا 30 سال عمر طولانی داشته باشد که نیاز به حذف و تعویض مکرر را کاهش می دهد که این امر باعث صرفه جویی در هزینه را به همراه دارد.علاوه بر این، کفپوش لاستیکی خواص اتلاف کننده الکترواستاتیکی را فراهم می کند که از سرمایه گذاری بیمارستان ها در ابزار حساس و تجهیزات الکترونیکی محافظت می کند و نقص یا آسیب ناشی از بارهای الکترواستاتیک را از بین می برد.

 

تاثیر کفپوش لاستیکی بر جذب صدا

 

همه این تجهیزات و همچنین شلوغی یک مرکز بهداشتی ، می‌تواند محیطی پر سر و صدا ایجاد کند که پتانسیل آن را دارد که حواس پرسنل را منحرف کند و از دریافت استراحت مورد نیاز بیماران جلوگیری کند. خواص کاهش نویز کفپوش لاستیکی می تواند مسائل مربوط به نویز را کاهش دهد. در واقع نشان داده شده است که پوشش های لاستیکی کف 70 درصد صدای ناخواسته را کاهش می دهند. نتیجه این است که کارکنان بهتر می توانند روی کار خود تمرکز کنند و بیماران بهتر می توانند استراحت کنند.