آموزش گلسازی با فوم

ساخت گل با فوم ساده

دسته بندی
مقالات فوم, هنری
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
26 اردیبهشت 1401

ساخت گل با فوم ساده

استفاده از فوم گلسازی برای ساخت وسایل دکوری علاوه بر اینکه کمک می کند تا وسایل بسیار جذاب و زیبایی را خلق کنید بلکه بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. امروزه ساخت گل های ریز تزئیناتی تا گل های غول پیکر به خصوص در کشورهای خارجی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. و شرکت دنافوم اقدام به تولید فوم گلسازی با کیفیت صادراتی به کشورهای خارجی در این زمینه کرده است. در این مقاله قصد داریم ساخت گل با فوم ساده را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

مزایای گل فومی

بزرگترین مزایای گل فومی مواد اولیه ساخت فوم آن می باشد. گل فومی از فوم درجه یک ای وی ای ساخته می شود که جنس آن بسیار لطیف، نرم و حالت پذیری بسیار بالایی دارد و گل های ساخته شده با آن بسیار طبیعی به نظر می رسد. به این صورت که گاهی فقط با لمس آن می توان به غیرطبیعی بودن آن اشاره کرد. این گل به صورت مادام العمر قابل نگهداریست و در صورت کثیف شدن قابلیت شست و شو دارد. مزایای دیگر این گل ها را می توانید در صفحه ی فوم گلسازی بخوانید. ساخت گل با فوم رنگی یک هنر بسیار مفرح و لذت بخش برای بانوان محسوب می شود که پیچیدگی زیادی ندارد و می تواند یک روش کسب درآمد برای آنها باشد.

انواع گل با فوم

با فوم گلسازی می توان انواع گل در سایزهای بسیار بزرگ (گل غول پیکر) و گل های ریز فومی را درست کرد. شما می توانید به وسیله ی این فوم انواع گل رز، دسته گل، تاج گل، حلقه گل و… را تولید کنید. نکته ای که وجود دارد باید بدانید برای هر گلی چه ضخامت فومی مورد استفاده قرار می گیرد. 

وسایل مورد نیاز برای گلسازی

وسایل گلسازی با فوم عبارتند از:
  • فوم گلسازی
  • اسفنج
  • اتو
  • رنگ
  • الگو
  • کاردستی قیچی
  • مداد (0.5 میلی متر یا 0.3 میلی متر) یا قلم اصطکاکی
  • سیم های گلدار و نوارهای گلدار
  • چسب تفنگی
آموزش گلسازی با فوم

مراحل درست کردن گل با فوم

مرحله اول:

اولین مرحله طراحی گل مورد نظر روی کاغذ و ساخت الگوی کاغذی و برش آن می باشد. شما می توانید از الگوهای آماده اینترنتی نیز استفاده کنید.

مرحله دوم:

الگو را روی ورق فوم قرار داده و طرح را با استفاده از مداد روی فوم پیاده کنید. و شروع به برش زدن فوم نمایید. در واقع شما در این مرحله گلبرگ های گل را برش می زنید.

مرحله سوم:

فوم های گلسازی دنافوم در تنوع رنگی بسیار بالایی وجود دارد، اما اگر خواستید خودتان فوم را رنگ آمیزی کنید از اسفنج کوچک استفاده کنید. برای این منظور اسفنج را به رنگ آغشته کرده و آن را با انگشتان خود محکم نگه دارید. سپس روی فوم با حرکت دست ضربات سریعی روی فوم وارد کنید. با این روش یک اثر رنگی گرادیان ایجاد می کنید.

مرحله چهارم:

این مرحله، مرحله شکل دهی به گلبرگ هاست. فوم ها را پشت اتوی داغ قرار دهید تا گرم شوند و آماده ی حالت گرفتن شوند. فقط دقت کنید که فوم را بیش از حد داغ نکنید. و  زمانی که فوم گرم است به آن فرم و حالت مورد نظرتان را بدهید.

مرحله پنجم:

گلبرگ های حالت گرفته را با استفاده از چسب تفنگی روی سیم گل بچسبانید. به این ترتیب شما یک گل با فوم رنگی می سازید. شما می توانید انواع گل ها را با استفاده از فوم بسازید.

برای اطلاع از قیمت، مشاهده ی کاتالوگ رنگبندی و خرید فوم گلسازی و بلندر گلسازی دنافوم روی دکمه ی پایین کلیک کنید. در این صفحه فیلم آموزش ساخت گل با فوم را نیز می توانید مشاهده کنید.

ثبت نظر جدید