دی کمیل پراکسید

دی کمیل پراکسید

دسته بندی
مواد اولیه
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
20 بهمن 1401

دی کمیل پراکسید

دی کمیل پراکسید یک کریستال سفید رنگ است که دارای فرمول شیمیایی C18H22O2 است. در مقیاس بزرگ به صورت صنعتی برای استفاده به عنوان آغازگر برای تولید پلی اتیلن با چگالی کم تولید می شود. دی آلکیل پراکسید برای پلیمریزاسیون استایرن، علاوه بر آن برای اتصال عرضی پلیمرها و الاستومرها استفاده می شود. علاوه بر این، کاربرد خود را به عنوان هم افزایی مقاوم در برابر شعله در EPS پیدا می کند. دی کومیل پراکسید به نام های دی ایزوپروپیل بنزن پراکسید، بیس(α، α-دی متیل بنزیل) پراکسید و دیکومن هیدروپراکسید نیز شناخته می شود.

دی کومیل پراکسید با واکنش 2-فنیل-2-پروپانول با افزودنی پراکسید هیدروژن / اوره در دمای 35 درجه سانتی گراد در حضور یک اسید معدنی پایه سنتز می شود. در سنتز دیگری، 2-فنیل-2-پروپانول با هیدروپراکسید کومن واکنش می دهد. دی کومیل پراکسید پودری سفید متمایل به زرد با بوی مشخص است که عملاً در آب نامحلول بوده  (0.4-2 میلی گرم در لیتر)، اما به خوبی در الکل ها، استرها و هیدروکربن های معطر محلول است. پراکسید باعث افزایش آتش می شود و هرگز نباید با مواد قابل احتراق تماس پیدا کند.

کاربرد دی کمیل پراکسید

DCP به عنوان عامل اتصال عرضی در تولید لاستیک ها، شیلنگ ها، سیم ها و کابل ها و غیره استفاده می شود. علاوه بر این، از آن به عنوان هم افزایی بازدارنده شعله در تولید پلی استایرن منبسط شده (EPS) استفاده می شود که در صورت گرم شدن، عمل بازدارنده شعله را کاتالیز می کند. بعلاوه می توان از آن برای پلیمریزاسیون استایرن برای دماهای بین 110-165 درجه سانتیگراد استفاده کرد. به طور خلاصه کاربرد دی کومیل پراکسید به شرح زیر است:

  • عامل اتصال عرضی برای سیم و کابل.
  • عامل اتصال متقابل پراکسید آلی کارآمد برای PE، EVA، EPR، سیلیکون و VAE.
  • عامل اتصال متقابل برای ورق فوم EVA، زیره کفش EVA و فوم PE.
  • آغازگر پلیمریزاسیون استایرن، که عمدتاً برای رزین EPS استفاده می شود.
  • آغازگر/ عامل اتصال متقابل برای XLPE، که عمدتاً برای مواد عایق کابل استفاده می شود.
  • عامل پخت یا سخت کننده رزین UP، رزین اکریلیک.
  • بازدارنده شعله در پلی استایرن منبسط شده EPS مقاوم در برابر شعله.

نحوه ی نگهداری دی کامیل پراکسید

دی کومیل پراکسید را در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب و مطابق با الزامات قانونی و دور از منابع حرارتی نگهداری کنید. از تماس با اسیدها، قلیایی ها، ترکیبات فلزات سنگین و عوامل کاهنده خودداری کنید.

خرید دی کیومیل پراکسید

برای خرید دی کیومیل پراکسید با شماره های درج شده در بخش تماس با ما تماس بگیرید، یا به صفحه ی این محصول DCP دی کیومیل پراکسید مراجعه کنید.

ثبت نظر جدید