فوم رولر برای درد

تاثیرات فوم رولر برای درد

دسته بندی
مقالات فوم, ورزشی
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
29 مرداد 1403

فوم رولر برای چه کسانی مناسب است؟

فرقی نمی کند ورزشکار سخت کوش یا فرد پرمشغله ای باشید، فوم رولر یک راه آسان برای تسکین کمردرد و حمایت از سلامت عضلات شما است. و از آنجایی که بسیار ساده است، ابزار مورد علاقه برای دوندگان، ورزشکاران و تقریباً هر کسی که می خواهد انعطاف پذیر و بدون درد بماند. فوم رولر ها می توانند به بخش اصلی برنامه ریکاوری روزانه هر کسی تبدیل شوند. این وسیله ی استوانه ای شکل یکی از ساده ترین راه ها را برای از بین بردن تنش های سرسخت در بدن و به خصوص برای پشت ارائه می دهند اما اگر قبلاً از آن استفاده نکرده‌اید، فهمیدن اینکه دقیقاً چه کاری باید و نباید در حین چرخیدن انجام دهید، می‌تواند دشوار باشد. بنابراین، چگونه می توانید از یک فوم رول برای کمر درد استفاده کنید. درمتن زیر، راهنمای کاملی در مورد نحوه استفاده از فوم رولر برای کمردرد از جمله بایدها، نبایدها و مهم ترین نکاتی که باید بدانید را مطالعه میکنید.

فوم رولر چگونه عمل می کند؟

فوم رولر می تواند بخشی آرامش بخش از برنامه روزانه شما باشد  اما دقیقا چه کاری برای بدن شما انجام می دهد و چگونه کار می کند؟ بسیاری بر این باورند که مزایای آن ناشی از انتشار خود میوفاشیال است و به فشار پایداری اشاره دارد که ابزارهای خاصی (مانند فوم رولر و توپ‌های ماساژ) می‌توانند روی عضلات و فاسیا وارد کنند، که ممکن است به کاهش تنش، شل کردن عضلات سفت کمک کند و در بسیاری از موارد احساس خوبی دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای ریکاوری بعد از تمرین، گرم کردن عضلات و کاهش سفتی ناشی از استرس های روزانه از فوم رولر استفاده می کنند.

در اینجا برخی از مزایای بالقوه اصلی فوم رولر آورده شده است:

  • از جریان خون سالم پشتیبانی می کند: مانند یک ماساژ خوب، فشار غلتش فوم ممکن است گردش خون سالم را در عضلات دردناک تقویت کند.
  • انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد: فوم که عضلات اطراف مفاصل سفت را می‌چرخاند می‌تواند تنش را کاهش دهد.
  • می تواند به دردهای عمومی و همچنین دردهای بعد از تمرین کمک کند.
  • ممکن است عملکرد ورزشی را با افزایش سلامت عمومی عضلات و دامنه حرکتی بهبود بخشد.
  • به شما کمک می کند تا آرام شوید: کار کردن از با فوم رولردر پایان روز یک راه عالی برای کاهش استرس روحی و جسمی است.

انواع فوم رولر

فوم رولر ها انواع مختلفی دارند که همگی کاربردها و مزایای منحصر به فردی دارند. اگر تصمیم دارید یکی از آن‌ها را بخرید، احتمالاً با این موارد روبرو خواهید شد:

غلتک های فوم نرم، که برای افرادی که به تازگی سفر آزادسازی، خود میوفاسیال خود را آغاز کرده اند بسیار عالی هستند.

غلتک های فوم سفت که برای ورزشکاران و افرادی که ماهیچه های فوق العاده سفت دارند بهترین است.

غلتک های فوم ارتعاشی که از قدرت ارتعاش درمانی برای کار عمیق در بافت عضلانی استفاده می کنند.

چگونه می توانید یک فوم رولر انتخاب کنید؟

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید این محصول، مهم است که نیازها، ترجیحات و تجربیات گذشته خود را در مورد رهاسازی سلف میوفاشیال در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مبتدی هستید که ماساژ گسترده و سبک را ترجیح می دهید، احتمالاً یک فوم رولر نرم و بزرگ بهترین گزینه خواهد بود. از سوی دیگر، ورزشکاران یا کارگران فعال ممکن است یک غلتک بافت دار و ارتعاشی را ترجیح دهند تا عمیق تر در بافت عضلانی کار کند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد هر یک از گزینه های خود، حتماً تحقیق کنید.

موارد استفاده از فوم رولر

استفاده از فوم رولر در پشت شما ممکن است آسان به نظر برسد اما نکاتی وجود دارد که قبل از استفاده باید بدانید.

1.کم و آهسته شروع کنید

اگر با فشار شدید شروع کنید، ممکن است درد یا ناراحتی قابل توجهی را احساس کنید. برای ایمن نگه داشتن ماهیچه های خود، هنگام شروع از فشار کم استفاده کنید و در صورت نیاز آن را شماره گیری کنید. .

اگر از یک غلتک برای رفع کمردرد استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که به آرامی به آن خم شوید و با سرعت حدود یک اینچ در ثانیه ماساژ دهید. در حین انجام این کار عمیق نفس بکشید، حتماً مکث کرده و به هر گره یا ناحیه حساسی توجه کنید.

2.فرم مناسب را با هر حرکت تمرین کنید

تمرین فرم مناسب با هر حرکت فوم رولینگ که انجام می دهید، ضروری است، به خصوص زمانی که در حال حاضر با کمردرد مواجه هستید. چند راه برای بهبود فرم خود عبارتند از:

به طور ذهنی عضلات خود را شل کنید

حفظ وضعیت بدن در یک راستا

3.فوم رول برای بازیابی

اگر پشت شما اغلب بعد از تمرین احساس سفت شدن می کند، رهاسازی میوفاشیال خود راهی عالی برای بازیابی عضلات خسته شما است. نه تنها می تواند به شما کمک کند احساس آرامش کنید، بلکه می تواند مزایای زیادی برای درد و انعطاف پذیری داشته باشد.

4.آسیب های حاد و تشدید شده را تمرین نکنید

فوم رولر یک راه عالی برای تسکین درد و استفاده بیش از حد عضلات است. اما بهتر است در صورت آسیب اخیر (مانند پارگی ماهیچه یا کشیدگی کمر) از آن اجتناب کنید، زیرا می تواند آسیب و التهاب را بدتر کند.در هر صورت، اگر آسیبی قدیمی یا جدید ، قبل از استفاده محصول با پزشک خود مشورت کنید.

یک تمرین :

با پیدا کردن یک مکان راحت برای نشستن روی زمین شروع کنید (بهتر است مت یوگا داشته باشید)

فوم رولر خود را پشت سر خود، عمود بر پشت خود قرار دهید.

جلوی غلتک بنشینید و پاهای خود را به سمت بیرون خم کنید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید.

سپس، دست‌هایتان را پشت سرتان ضربدری کنید و آرنج‌هایتان را به سمت بالا و بیرون بکشید. (در اصل، شما می خواهید در یک وضعیت “دراز و نشست” قرار بگیرید.)

به آرامی به عقب بر روی غلتک تکیه دهید تا با پشت وسط شما هماهنگ شود. مطمئن شوید که روی ستون فقرات شما قرار نگرفته و در قفسه سینه یا بالای آن قرار دارد.

با استفاده از پاهای خود، بدن خود را از زمین فشار دهید.

به آرامی بدن خود را به سمت پایین بلغزانید و اجازه دهید فوم غلتک به سمت بالا و در امتداد پشت شما ماساژ دهد.

سپس، بدن خود را در جهت مخالف فشار دهید، به طوری که فوم غلتک به سمت پایین به سمت کمر وسط شما بچرخد.

60 تا 90 ثانیه تکرار کنید.