بهترین کفپوش اسب

بهترین کفپوش اسب

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
18 بهمن 1401

بهترین کفپوش اسب اصطبل

اهمیت کفپوش اصطبل زمانی مشخص می شود که اسب داخل اصطبل حضور داشته باشد. تناسب اندام پاهای اسب می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر نوع کفپوش انتخابی برای اصطبل قرار گیرد. برای محافظت از پاهای اسب به بستر یا کفپوش لاستیکی نیاز است. هنگام انتخاب مواد کفپوش غرفه، مدیریت کود و ادرار را در نظر بگیرید. کف‌هایی که اجازه می‌دهند ادرار جذب شود و از طریق لایه‌های مواد کف به پایین حرکت کند، می‌توانند بو را حفظ کنند. کف اصطبل باید بادوام باشد و نقش مهمی در سلامت کلی اسب داشته باشد. استحکام و خستگی پاها تحت تأثیر مواد کفپوش قرار می‌گیرد، به طوری که معمولاً کف‌های راحت‌تر نسبت به کف‌های سخت ترجیح داده می‌شوند. اسب باید دراز بکشد و با اطمینان و بدون آسیب از جای خود بلند شود، بنابراین کفپوش خوب باید کشش لازم را داشته باشد.

کف های اصطبل که بوها را حفظ می کنند می توانند سیستم تنفسی اسب را خراب کنند. از آنجایی که اسب ها زمان زیادی را با سرشان پایین می گذرانند، غلظت بالای آمونیاک در سطح کف می تواند به پوشش گلو و ریه ها آسیب برساند. یک کفپوش مناسب خوب می تواند از بقای انگل داخلی در محیط اصطبل جلوگیری کند. بنابراین ویژگی های یک کفپوش اصطبل خوب به طور خلاصه به این صورت است:

ویژگی های کفپوش اصطبل اسب ایده آل

  • خشک
  • بدون ماندگاری بو
  • مقرون به صرفه
  • تعمیر و نگهداری کم
  • نظافت و تمیزکار راحت
  • راحتی پاها و کاهش فشار بر روی تاندون ها و پاها
  • غیر لغزنده برای تشویق اسب به دراز کشیدن و همچنین کشش لازم را فراهم کند
  • بادوام باشد و در برابر آسیب های ناشی از پنجه زدن اسب مقاومت کند و ماندگاری بالایی داشته باشد.

کفپوش لاستیکی اصطبل اسب

کفپوش لاستیکی اصطبل به خاطر قیمت مناسب و ویژگی های کاربردی بالا مورد توجه بسیاری از اصطبل داران قرار گرفته است. این کفپوش ها روی سطح بتنی و سطح زیری با اتصال محکمی کنار هم قرار می گیرند و تمام قسمت های کف اصطبل را می پوشاند. این تشک ها سنگین هستند و بعد از نصب به سختی جا به جا می شوند اما باید دقت کافی را داشته باشید که کف ها به خوبی به زمین نصب شوند تا اسب ها با دندان آن ها را نکشند و شکاف بین آن ها نباشد تا مواد اضافی نتوانند در درزها فرو بروند. ضخامت های مختلفی از کفپوش لاستیکی اصطبل وجود دارد و شما می توانید از ضخامت های بالا برای این منظور استفاده کنید. بهتر است کفپوش لاستیکی دارای شیارهایی باشد تا به حذف ادراری که از طریق مفاصل از سطح نشت می کند کمک کند.

نظرات کاربران دنافوم
  1. مهران
    22 فروردین 1402 / ساعت 20:57

    کدوم مدل کفپوش رو الان مناسب میبینین؟

ثبت نظر جدید