بهترین نوع کفپوش برای کودکان چیست؟

بهترین نوع کفپوش برای کودکان چیست؟

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
5 تیر 1401

بهترین نوع کفپوش برای کودکان چیست؟

هر جایی که کودکان حضور دارند چه نوزادانی که چهاردست و پا راه می روند یا کودکان خردسالی که اسباب بازی هایشان را مدام پرت می کنند، و حتی کودکان بزرگتر که با کفش روی زمین می دوند باید از کفپوش مناسب و با کیفیت استفاده کرد. یعنی باید کفپوشی انتخاب کنید که نه تنها ایمنی کودکان را حفظ کند بلکه باید توان تحمل همه ی جنب و جوش ها و فعالیت آن ها را داشته باشد. اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین نوع کفپوش برای کودکان چیست پس این مقاله را بخوانید. در این مقاله چند نمونه از جمله فرش، کفپوش تاتامی و همچنین معایب و مزایای آن ها را بررسی می کنیم.

معیارهای مهم انتخاب بهترین کفپوش اتاق کودک:

ایمنی

دوام

راحتی

تمیز کردن/نگهداری آسان

مقاومت در برابر لکه

مقاومت در برابر سایش

مقاومت در برابر خراش

مقاومت آب

انواع کفپوش مناسب کودکان

فرش

فرش خاصیت نرمی و عایق بودن خوبی دارد و گرمای خوبی به اتاق بچه می دهد. اما در نظر بگیرید که فرش رنگ روشن می تواند به راحتی کثیف شود که شست و شو و خشک کردن فرش نیز کاری زمانبر و سخت است. به خصوص که در اتاق کودکان که تحرک بچه ها زیاد است و درصد کثیف شدن فرش بسیار بالاست. علاوه بر این فرش می تواند جاذب گرد و غبار و مواد حساسیت زا باشد. مخصوصا اگر کودکی دارای آلرژی یا حساسیت باشد بهتر است از گزینه های دیگری برای انتخاب کفپوش اتاق کودک استفاده کنید.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت ظاهری شیک و زیبا و شبیه به کفپوش چوبی دارد. دارای یک لایه محافظ مقاوم در برابر خراش است و با هسته تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) یا تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) در برابر فرورفتگی مقاوم است، به این معنی که می تواند در برابر اجسام افتاده محافظت کند. همچنین در صورت ریختن نوشیدنی یا دست های کوچک نامرتب در برابر لکه مقاوم است و نگهداری آن بسیار آسان است. در مقابل همه ی مزایا باید عیب این کفپوش را نیز در نظر بگیریم. یکی از اشکالات این است که وقتی خیس می شود می تواند کاملاً لغزنده شود که می تواند برای بچه ها خطرناک باشد.

کاشی یا تخته وینیل

وینیل یکی دیگر از انتخاب های خوب برای کفپوش مناسب برای خانواده است. بادوام است، تمیز کردن و نگهداری آن آسان بوده و نگرانی را از نشت، و حوادث اجتناب‌ناپذیری که به‌طور معمول هنگام حضور بچه‌ها اتفاق می‌افتد، از بین می‌برد. درست است که نسبت به کفپوش چوبی نرم تر است اما این کفپوش خاصیت بالشتکی زیادی ندارد.

کفپوش تاتامی

بعد از بررسی تعدادی از کفپوش ها می خواهیم کفپوشی را معرفی کنیم که علاوه بر اینکه تمام معایب کفپوش های دیگر را پوشش می دهد مزایای دیگری نیز دارد. مطمینا وقتی وارد هر مهدکودکی می شوید کفپوش مهدکودک تاتامی را در آنجا مشاهده می کنید. این کفپوش حالت پازلی و در رنگبندی بسیار متنوع و زیبا تولید می شود. در کنار زیبایی تاتامی خاصیت بالشتکی و ضربه گیری فوق العاده ای دارد که ایمنی کودکان را بسیار بالا می برد. و در صورتی که کودکان زمین بخورند آسیبی به آن ها وارد نمی شود. سطح این کفپوش ها بسیار نرم و لطیف بوده و حس خوبی به کودکان هنگام بازی روی آن ها می دهد. کفپوش تاتامی از فوم eva تولید می شود و فاقد هر گونه مواد سمی و آلرژی زا می باشد. پس نگرانی برای سلامتی کودکان وجود ندارد. در مورد شست و شو و تمیز شدن تاتامی هم می توان گفت که نحوه ی پاکسازی آن بسیار راحت است و با یک دستمال و شوینده مناسب راحت تمیز می شود. 

ثبت نظر جدید