مزایای استفاده از فوم پارکت

بهترین فوم پارکت را چگونه انتخاب کنیم؟

دسته بندی
فوم رول, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
20 فروردین 1402

بهترین فوم پارکت را چگونه انتخاب کنیم؟

کفپوش‌های چوبی مثل پارکت با زیبایی و جلوه ی شیک و توانایی اینکه هرگز قدیمی به نظر نمی‌رسند، یک سرمایه‌گذاری عالی برای منازل هستند. مراقبت از پارکت آسان است و با هر سبکی هماهنگ می شوند. چه در حال ارتقای کفپوش خود باشید یا از ابتدا نصب آن را شروع کنید، مهم است که بدانید چرا زیرسازی برای کف‌های چوبی بسیار  اهمیت دارد و باید بدانید چگونه بهترین فوم پارکت را انتخاب کنید. اگر از همان ابتدای نصب پارکت کارها را درست انجام دهید، کفپوش های چوبی شما تا سال ها برایتان ماندگاری خواهد داشت. زیرسازی برای کفپوش های چوبی دارای مزایای متعددی است. به طور خاص، مزایای آن عبارتند از: محافظت در برابر رطوبت، کاهش صدا، بالشتک زیر پا، کاهش مشکلات کف زیرین، عایق برای گرما، و پایداری بیشتر.

زیرسازی پارکت چیست؟

لایه زیرین پارکت یک لایه اضافی از جنس فوم است که قبل از نصب کفپوش بر روی کف زیرین نصب می کنید. این لایه بین کف زیرین و کفپوش رویی قرار می گیرد. کفپوش فوم به کف زیرین شما متصل می شود و لایه ای از بالشتک و محافظت را در زیر مواد کفپوش جدید شما ایجاد می کند. البته سه گزینه رایج برای مواد زیرین چوب پنبه، نمد و فوم هستند. لایه زیرین پایه ای پایدار برای کف های تازه نصب شده فراهم می کند و به عنوان یک مانع محافظ عمل می کند که به این کف ها کمک می کند تا سال های بسیار زیادی در بهترین شکل خود باقی بمانند.

زیرسازی خوب یکی از سه نقش را ایفا می کند:

  • یک سطح صاف برای کفپوش رویی فراهم می کند تا روی آن قرار گیرد.
  • به عنوان یک صفحه فشاری عمل می کند که وزن ناشی از پای انسان را در یک منطقه بزرگتر پخش می کند تا احتمال آسیب به پوشش کف را کاهش دهد.
  • سطحی از نظر ساختاری سالم برای چسباندن چسب یا میخ ها برای چسباندن به آن فراهم می کند.

اگر در منزل از کفپوش های چوبی استفاده می کنید، نگرانی از وجود رطوبت را درک کرده اید. مهم نیست که کف چوبی چقدر محکم باشد، رطوبت می تواند به کفپوش چوبی برسد و احتمالاً آن را خراب کند. رطوبت می تواند باعث کپک زدن، ترک خوردن و تاب برداشتن چوب شود. با نصب یک لایه زیرین، این نگرانی کاهش می یابد.

وجود لایه بالشتکی، مقاومت فشاری را ایجاد می کند که عمر کفپوش شما را افزایش می دهد و به کاهش صدای جیر جیر آزار دهنده کمک می کند. لایه زیرین کفپوش اگر آسیب زیادی دیده باشد برای حفظ سلامت پارکت روی آن باید تعمیر شود. اما اگر ایرادات جزئی داشته باشد با استفاده از لایه زیرسازی می توانید از این تعمیرات صرف نظر کنید.

زیرسازی پارکت با فوم

فوم یک انتخاب برتر برای زیرسازی پارکت است. شاید نسبت به سایر گزینه ها کمی گران تر باشد اما ارزشش را دارد. فوم، که برای استفاده از لایه های زیرین طراحی شده است، معمولاً دارای یک مانع رطوبتی است. ضخامت آن یک بالشتک عالی در زیر کفپوش چوبی سخت ایجاد می کند و کاهش صدا بهترین چیزی است که می توانید دریافت کنید. فوم برای پوشاندن تمام پایه های شما از جمله کاهش نویز، گرما، محافظت در برابر رطوبت، محافظت از کف زیرین، بالشتک و پایداری، یک زیرسازی عالی ایجاد می کند.

چرا فوم ای وی ای بین فوم ها برای پارکت مناسب تر است؟

از آنجا که هدف از استفاده از پارکت در منازل ایجاد فضای زیبا در کف واحد مسکونی یا اداری می باشد، باید به کیفیت اجرایی آن توجه کرد. مهمترین عامل در نصب درست و استاندارد پارکت استفاده از فوم زیر پارکت مناسب می باشد. خواصی که این فوم باید دارا باشد شامل نرمی بالا، انعطاف با دوام بالا و طول عمر بالای 10 سال می باشد. اگر از فوم های پلی اتیلن به جای فوم ای وی ای استفاده گردد به علت قابلیت ارتجاعی پایین موارد زیر ایجاد می گردد:

اول: خیلی سریع نشست پیدا کرده باعث ساییدگی بین پارکت و زمین زیر آن می گردد.

دوم: فوم ای وی ای نسبت به سایر فوم ها انتقال حرارت کمتری داشته و باعث می شود یک عایق حرارتی مناسب در زیر پارکت شکل بگیرد.

سوم: طول عمر بالای این مدل فوم باعث می شود خوردگی و پارگی در طولانی مدت کمتر گشته و طول عمر بالا را داشته باشد.

کارخانه تولید کننده فوم پارکت را چطور بشناسیم؟

برای انتخاب فوم پارکت مناسب بهتر است برندها و کارخانه تولید کننده فوم پارکت را بشناسید. این فوم ها در کیفیت های مختلفی توسط تولید کننده های مختلفی تولید می شوند و مهم است که شما از کیفیت های خوب برای زیر پارکت هایتان استفاده کنید تا محافظت مورد نظرتان را برآورده کند. دنافوم به عنوان تولید کننده فوم پارکت با توجه به درخواست مشتری در درجه های مختلف عالی تا متوسط اقدام به تولید این فوم ها می کند. از دیگر برندهای معتبر بازار در این زمینه فوم پارکت فومیران را میتوان نام برد.

ویژگی های فوم پارکت خوب از نظر ضخامت و کیفیت چیست؟

ویژگی های فوم پارکت از نظر ضخامت و کیفیت درجه اهمیت بالایی دارد. بدون لایه زیرین و یا استفاده از فوم نامناسب، هر گونه صدایی که بر روی زمین وجود دارد، بین لایه زیرین و چوب سخت منعکس می شود. حرکت صندلی ها و دویدن کودکان نوپا و به طور کل راه رفتن روی پارکت بدون زیرسازی می توانند در طولانی مدت آزارهنده باشند. وجود یک فوم با کیفیت در زیر کف چوبی باعث آرامش در پاهای شما می شود. زیرسازی پارکت با فوم استاندارد به جلوگیری از نفوذ جریان های سرد به سمت بالا، از طریق زمین کمک می کند. به این ترتیب در فصل زمستان هوای سرد موجب اذیت شدن پاهای شما نمی شود.

ضخامت فوم پارکت چقدر باید باشد؟

ضخامت مناسب فوم زیر پارکت سوالی است که برای همه مشتریان پیش می آید، در حالیکه ضخامت مهم ترین فاکتور برای انتخاب فوم پارکت نیست و عواملی مثل نوع، چگالی، درجه بندی صدا و… اهمیت بیشتری دارند. ضخامت مناسب فوم پارکت 2 الی 3 میلی متر می باشد. گاهی پیش می آید که به دلیل ناهمواری زیاد سطح زیرین از ضخامت بالاتر استفاده می شود ولی توصیه ما برطرف کردن این میزان از ناهمواری است تا اینکه از ضخامت بالای فوم زیر پارکت استفاده شود. بعضی از مشتریان تصور اشتباه دارند که ضخامت 6 میلی متر توانایی بیشتری در جذب صدا دارند. همانطور که گفته شد جذب صدا بیشتر به عواملی مثل مواد و چگالی بستگی دارند.

برای خرید فوم پارکت به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید فوم پارکت می توان به مراکز فروش حضوری در بازار مراجعه کرد. فروش فوم پارکت به صورت فوم رول هایی در ضخامت های مختلف انجام می شود. خرید راحت به صورت اینترنتی و آنلاین از طریق سایت فروشندگان فوم رول پارکت نیز محیاست. برای خرید فوم پارکت می توانید به صفحه ی فوم پارکت در سایت دنافوم مراجعه نمایید.

ثبت نظر جدید