آموزش ساخت قاب گل فومی

آموزش ساخت قاب گل فومی

دسته بندی
مقالات فوم, هنری
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
16 بهمن 1401

آموزش ساخت قاب گل فومی

پانسی یک نوع گل زمستانی است که بیشتر در رنگ های بنفش و آبی دیده می شوند. در این پست قصد داریم آموزش ساخت قاب گل فومی را یاد بگیریم به این ترتیب که تعدادی از گل پانسی را با استفاده از فوم گلسازی ساخته، رنگ کرده و روی قاب بچسبانیم.

ابزار مورد نیاز گلسازی

ورق فوم گلسازی 1 میلی متر یا کمتر
قالب گلبرگ پانسی مقوایی
قیچی
سیخ چوبی
چسب حرارتی
رنگ اکریلیک – زرد / سیاه
قلمو رنگ با نوک باریک
توپ های کوچک یا مروارید مصنوعی

ساخت قاب گل با فوم رنگی

ابتدا الگوی گل پانسی را می کشیم. این الگو پیچیدگی خاصی ندارد و به شکل یک گلبرگ اشکی شکل یا یک مثلث با گوشه های گرد است که می توانید به راحتی بکشید. پس از کشیدن الگو آن را روی فوم قرار می دهیم. از آنجایی که تعداد بیشتری از گلبرگ نیاز است تا جایی که امکان دارد فوم گلسازی را تا کنید سپس فوم را بر اساس الگو برش بزنید به این ترتیب با یک برش چند گلبرگ فومی به دست می آید. برای هر گل گلبرگ ها را در دسته های پنج تایی تقسیم کنید.

گلبرگ را برای چند ثانیه روی اتو قرار دهید تا گرم شود و فورا آن را روی قالب سیلیکونی قرار داده و فشار دهید تا بافت قالب روی گلبرگ بیفتد. اگر قالب سیلیکونی نداشتید می توانید با استفاده از یک قلم سفت یا نوک سیخ چوبی روی گلبرگ طرح رگه ها و بافت ها را ایجاد کنید.

آموزش ساخت قاب گل فومی
آموزش ساخت قاب گل فومی

از پاستل های روغنی یا مداد شمعی و اسفنج مرطوب برای رنگ کردن فوم ها استفاده کنید. سایه ها به رنگ های مختلف و دلخواه می توانند باشند. پس از رنگ آمیزی، لبه های گلبرگ ها را به آرامی فشرده و بکشید و به این ترتیب همانند تصویر به آن ها حالت بدهید. مونتاژ پانسی ها را دو به دو انجام داده و بقیه را به آن ها اضافه کنید.

برای بخش مرکزی می توانید مثل تصویر از یک مروارید استفاده کنید. آن را به مرکز گلبرگ ها اضافه کرده و با رنگ زرد آن را رنگ کنید. علاوه بر مروارید اطراف آن را نیز مثل عکس رنگ کنید. بعد از خشک شدن رنگ زرد با رنگ مشکی یک سری خطوط به آن اضافه کنید. در نهایت شما یک گل پانسی زیبا ساختید اما برای درست کردن قاب باید تعدا بیشتری از این گل ها را بسازید.

آموزش ساخت قاب گل فومی
آموزش ساخت قاب گل فومی
آموزش ساخت قاب گل فومی

بعد از آماده کردن گل ها، نوبت به چسباندن آن ها روی قاب یا فریم مورد نظر است. همه گل ها را در یک سمت قاب اضافه کرده و با استفاده از چسب بچسبانید. حالا نوبت اضافه کردن چند برگ فومی سبز رنگ است که دارای لبه های دندانه دار هستند که با اتو گرم شده و به شکل پیچ در آمده و در جای خود چسبانده شده اند.

آموزش ساخت قاب گل فومی
آموزش ساخت قاب گل فومی
آموزش ساخت قاب گل فومی
ثبت نظر جدید