کاربرد فوم EVA

کاربرد فوم EVA

دسته بندی
مقالات فوم, ورق فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
20 دی 1400

کاربرد فوم EVA

کاربرد فوم EVA را ابتدا با بررسی اینکه فوم EVA چیست شروع میکنیم. EVA که سرنام کلمات (ethylene-vinyl acetate) می باشد نوعی اسفنج پلیمری از جنس اتیلن-وینیل استات است. ساختار این نوع فوم به گونه ای است که به راحتی جایگزین لاستیک طبیعی، وینیل، نئوپرن (neoprene)، اسفنج­ های پلی­ یورتان و پی­وی­سی، کامپوزیت­های چوب، نمدها، فایبرگلاس و پشم معدنی می شود. محصولاتی که از جنس فوم EVA ساخته می شوند دارای جلاو تمیزی، استحکام بالا، مقاوم در برابر ترک ناشی از فشار، اشعه ماوراء بنفش هستند. همچنین چون در دمای بالا ترکیب و ریخته گری می شوند در برابر آب از خود مقاومت نشان می دهند.

در واقع عایق حرارت و آب هستند. فوم ای وی ای چون دارای ساختار سلولی یکسانی است قابلیت فرآوری و تبدیل شدن را نیز دارد. و به علت انعطاف پذیری و حالت ارتجاعی پس از فشرده سازی به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد و رنگ را جذب می کند. این نوع اسفنج به صورت ورقه ای و فشرده در یک قالب شکل می گیرد و تولید می شود. ابعاد این قالب وابسته به تراکم اسفنج متفاوت است که دارای اشکال خاص با ویژگی های مشخص دارد. تفاوت ها و شباهت های فوم ای وی ای و پلی اتیلن را نیز مطالعه کنید.

سایر موارد استفاده فوم ای وی ای عبارتند از:  

1- مادۀ کپسول ­سازی برای سلول­های خورشیدی بلوری سیلیکونی (برای ماژول­های فوتوولتائیک)

2- بهبود گردش جریان هوای سرد برای خودروهای دیزلی

3- فیلتر هوا، روغن و فیلترهای HEPA

مرکز خرید فوم eva

شما کاربران عزیز می توانید برای مشاهده ی توضیحات تکمیلی و خرید ورق فوم eva با کیفیت دنافوم با قیمت مناسب و واقعی از کارخانه به طور مستقیم و با حذف واسطه ها با کارشناسان فروش دنافوم تماس بگیرید.

ثبت نظر جدید