مراحل و نکات نصب پارکت

مراحل و نکاتی که در نصب پارکت باید رعایت شود

دسته بندی
فوم رول, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
18 مرداد 1401

مراحل و نکات نصب پارکت

کفپوش پارکت از کاشی چوبی منبت کاری شده با الگوهای تکراری ساخته شده از نوارهای کوتاه چوب تشکیل شده است. کاشی ها از چوب جامد یا روکش های چوبی چند لایه ساخته شده اند و می توان آنها را با استفاده از چسب کفپوش یا میخ نصب کرد. کاشی های پارکت که در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود است، این کفپوش بادوام می تواند ظاهر دکوراسیون هر اتاق را بهبود بخشد. در این مقاله مراحل و نکات نصب پارکت توضیح داده شده است.

آماده سازی لایه زیرین

  • کف زیرین را تمیز کنید. هرگونه رنگ، موم، درزگیرها، چسب ها و زباله ها را حذف کنید. قبل از شروع به نصب کفپوش پارکت، مطمئن شوید که کف زیرین کاملا خشک شده است.
  • سطح زیرین را تراز کنید. از سنباده تسمه ای برای سنباده زدن هر نواحی مرتفع و یا سیمان برای پر کردن مناطق فرورفته استفاده کنید.
  • هر قسمت آسیب دیده را در کف زیرین تعمیر کنید. کف زیرین باید صاف و هموار باشد تا اطمینان حاصل شود که کف پارکت روی هم تراز است.

نصب فوم پارکت

فوم زیر پارکت با هدف افزایش عمر پارکت و لمینت و بالا بردن کیفیت آن ها استفاده می شود. فوم پارکت به صورت رول های فومی ارائه می شود. از دلایل دیگر نصب این فوم رول ویژگی عایق بودن آن است که از انتقال صدا و حرارت جلوگیری می کند و همچنین کمک می کند به هنگام راه رفتن روی پارکت صدای اضافی تولید نشود. فوم پارکت و نصب آن را ببینید.

نصب پارکت

  • مرکز هر دیوار را علامت بزنید. از یک نشانگر برای نشان دادن مرکز هر دیوار استفاده کنید و خطوط گچی مستقیمی را بکشید که دیوارهای مقابل را به هم متصل می کند.
  • پانل های پارکت را روی زمین قرار دهید. از نقطه مرکزی که خطوط گچی عمود بر دیوارها در امتداد هر خط تلاقی می کنند شروع کنید.
  • هنوز چسب نزنید. اگر بیش از نیمی از آخرین ردیف پانل ها نیاز به برش دارد، خطوط را تنظیم کنید.
  • چسب بزنید. با استفاده از ماله بریده‌ای که با زاویه 45 درجه نگه داشته می‌شود، چسب کافی را روی سطح زیرین بچسبانید تا قسمتی که باید توسط اولین پانل پارکت پوشانده شود. اولین پانل را بگذارید و آن را با خطوط گچ هم تراز کنید. به اندازه کافی چسب روی سطح زیرین اضافه کنید تا 8 پانل بعدی را در دو طرف پانل اول قرار دهید.
  • کفپوش را تراز کنید. هر پانل پارکت را در زاویه 45 درجه نگه دارید، زبانه و شیارها را بین پانل جدید و پانل مجاور که قبلاً روی کف زیرین قرار داده شده است، تراز کنید و با یک چکش لاستیکی در جای خود بچسبانید. هنگامی که پانل ها تراز شدند، پانل جدید را در چسب قرار دهید. این کار را تا زمانی که تمام 8 پانل پارکت گذاشته شوند تکرار کنید.
  • اعمال نواحی چسب و کفپوش پانل های پارکت را تا زمانی که همه به جز آخرین ردیف پانل های پارکت گذاشته شوند، تکرار کنید.
  • آخرین ردیف پانل های پارکت را با استفاده از اره مویی اندازه گیری و برش دهید. آخرین ردیف پانل های پارکت را بگذارید.
  • کف پارکت را با رول کردن پانل های تازه چیده شده با غلتک کف 150 پوندی (68.04 کیلوگرم) در عرض چند ساعت پس از اتمام نصب، محکم کنید.
ثبت نظر جدید