فوم سلول بسته

فوم سلول بسته چیست؟

دسته بندی
مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
24 اردیبهشت 1403

فوم سلول بسته ضد آب غیر جاذب سفت و سخت

فوم EVA که معمولاً به عنوان فوم سلول بسته شناخته می شود، یک فوم بسیار قوی و مقاوم از نظر شیمیایی متقابل است. فوم سلول بسته سفت و سخت است و برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و تجاری از جمله ضربه گیر، بسته بندی، کمک شناور، عایق حرارتی، پد زانو زدن و همچنین  تا حدودی برای عایق مناسب است.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی و چربی.

در برابر کپک، پوسیدگی و باکتری ها نفوذ ناپذیر است.

سبک و انعطاف پذیر.

مقاوم در برابر سایش و پارگی.

مقاوم در برابر دما بین 60- تا 90 درجه سانتیگراد

در ضخامت های 3، 5، 10، 12، 15، 20، 25، 30 میلی متر در ورق ها یا برش های اندازه موجود می باشد ، این درجه از فوم سلول بسته ضد حریق نیست.

فوم سلول بسته برای چه مواردی استفاده می شود؟

EVA به عنوان یکی از همه کاره ترین فوم های موجود، بسیار کاربردی است و طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد. این در طیف وسیعی از رنگ ها، فرمول ها، تراکم ها، سبک ها و اشکال است که می تواند به روش های مختلف استفاده شود. امکانات این محصول بی پایان است! فوم EVA چه برای مصارف صنعتی، چه حرفه ای و چه شخصی، می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد.

فوم eva

این فوم از سلول های بسته تشکیل شده. این بدان معنی است که کمی سخت تر و محکم تر از فوم های سلول باز است. علاوه بر این که در برابر مایعات مقاوم است، ضربه گیر است، می تواند عایق باشد و همچنین می تواند برای آب بندی شکاف ها استفاده شود. این فوم معمولاً انعطاف کمتر، سفت‌تر است و به طور گسترده برای وسایل شناور شنا، پوشش کلاه‌های ورزشی، تشک‌های بدنسازی یا سایر محصولاتی که پشتیبانی و محافظت می‌کنند استفاده می‌شود.

ویژگی های سلول بسته

سبک وزن

از نظر شیمیایی دارای پیوند متقابل

ضد آب

مقاوم در برابر مواد شیمیایی و چربی

نشکن

شناور

عدم گردگیری

مقاوم در برابر پارگی

قابل انعطاف

مهار کننده ضربه

غیر قابل نفوذ به کپک ، پوسیدگی و باکتری

کاربردهای فوم سلول بسته

بالشتک و جذب ضربه

محصولات ورزشی

هنر و صنایع دستی

راحتی شخصی

حفاظت شخصی و ایمنی مانند پوشش کلاه ایمنی

بسته بندی برای اقلام سنگین تر مانند ماشین آلات، قطعات خودرو و غیره

دستگاه های شناور شخصی

پدهای زانو زدن

کمک های ارتوپدی

اجزای پزشکی مانند اشعه ایکس و وسایل کمک حرکتی

در مورد فوم سلول بسته چه چیزهایی باید بدانید؟

همانطور که می دانید، این فوم تطبیق پذیری دارد که می تواند برای اهداف مختلف مناسب باشد. این فومی است که احتمالاً بیشتر از همه فوم ها استفاده می شود، اما معمولاً تشخیص داده نمی شود. ممکن است آن را به عنوان یک وسیله شناور، بسته بندی، ضربه گیر استفاده کنید. این نقشی را در دنیای مدرن پیچیده ایفا می کند، حتی اگر آن را در حال استفاده نبینیم.

وقتی صحبت از ساختار آن می شود، فوم پلی اتیلن با سلول های بسته ایجاد می شود، این بدان معنی است که فومی است که دارای حباب های ریزی است که هر کدام از یکدیگر جدا هستند. این سازند به این معنی است که دارای مقاومت در برابر آب است، بنابراین به طور معمول برای دستگاه های شناور استفاده می شود. این فوم همچنین در برابر مواد شیمیایی مانند نفت و حلال ها مقاوم است و علاوه بر اینکه مهار کننده رشد میکروب هایی مانند باکتری، کپک و کپک است.

در اکثر مواقع فوم یک ماده ارتجاعی است که علیرغم فشرده شدن می تواند به شکل خود بازگردد، اما همچنان در صورت لزوم بالشتک و امنیت ایجاد می کند. این ویژگی ها علاوه بر قابل تنظیم بودن آن است که استفاده از آن را به روش های مختلف کاربردی می کند.

با استفاده از مواد افزودنی در فرمول، به جای استفاده از درمان برای تغییر فوم پس از ایجاد آن، می توان یک ساختار ثابت از مواد را بدست آورد. همچنین یک فوم است که بسته به نحوه استفاده از آن در چگالی های مختلف موجود است. هرچه چگالی بیشتر باشد، سلول‌ها کوچک‌تر هستند یا دیواره‌ها ضخیم‌تر هستند، که به معنای مواد مستحکم‌تر است.

سلول بسته به طرق مختلف همه کاره است و می توان آن را در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها ساخت.