ساندویچ پانل ساختمانی

عایق مناسب سقف ساختمان

دسته بندی
عایق, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
24 خرداد 1396

عایق مناسب سقف ساختمان چیست؟

این سوالی است که همواره برای سازندگان سازه ها و البته خریداران بسیار مهم است. یکی از مناسب ترین پاسخ ها به این سؤال استفاده از ساندویچ پانل است که در سقف سازه و یا ساختمان کاربرد دارد. اما برای توضیح بیشتر مطلب در ادامه به توضیح ساندویچ پانل می پردازیم.

ساندویچ پانل ساختمانی چیست؟

ساندویچ پانل نوعی از مصالح قابل استفاده در صنعت ساختمانی است که دارای کاربردها و مزایای قابل توجهی است. در واقع ساندویچ پانل مصالحی محکم، سبک و عایق بندی شده در ساخت و ساز است که از سه لایه بیرونی، درونی و میانی ساخته شده است. لایه های بیرونی و درونی آن از فلز آلوزینک، گالوانیزه و یا آلومینیوم تشکیل شده است. لایه میانی از انواع فوم پلی یورتان و یا پشم سنگ ساخته شده که در برابر شرایط محیطی به خوبی عمل می کنند و در ساده ترین حالت در مقابل زنگ زدگی مقاوم می باشند. بهتر است بدانید این سازه در اشکال سینوسی، یا کرکره ای، شادولاین، ذوزنقه ای و سفال قابل طراحی و تولید است. ضخامت ساندویچ پانل سقفی حدود 10 الی 20 سانتی متر است.

نحوه اجرای ساندویچ پانل سقفی

برای اجرای ساندویچ پانل سقفی از روش قفل دار استفاده می شود. در این روش دو بلوک از ساندویچ پانل در کنار یکدیگر قرار می گیرند و بر روی هم قفل می شوند. بهتر است بدانید روش قفل دار کردن برای اماکنی است که اتلاف انرژی و هوا بسیار با اهمیت است. زیرا به میزان چشم گیری از این هدر رفت جلوگیر می شود. نمونه مورد استفاده از اجرای این روش اتاقک های سردخانه ای هستند. همچنین نحوه اجرای این ساندویچ پنل در طول عمر آن ها بسیار مؤثر است و می باید بوسیله متخصصان این امر انجام شود تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل به عنوان عایق بندی مناسب و استاندارد سقف و دیواره ساختمان های مسکونی و ویلایی، انبار، سوله، کانتینرها، کانکس های ثابت و متحرک، هواپیماها، مجموعه های ورزشی استفاده می شود.

نتیجه گیری

از آنجایی که عایق بودن از مسائل امنیتی ساختمان ها می باشد از این رو استفاده از ساندویچ پانل سقفی بدلیل سبک وزن بودن، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف مانند سرما، صدا، حرارت در تولید سازه های صنعتی بسیار مناسب می باشد. شایان ذکر است ساندویچ پانل سقفی هر نوعی که داشته باشند در برابر رشد گیاهان و قارچ ها مقاوم بوده، دارای کاهش ضریب هدایت حرارت می باشند. برخلاف سایر مصالح ساختمانی دچار فرسایش و تغییر شکل بسیار کمی می باشند.

ثبت نظر جدید