رنگبندی کفپوش تاتامی

رنگ بندی کفپوش تاتامی

دسته بندی
کفپوش, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
23 آبان 1401

اهمیت رنگ بندی کفپوش تاتامی

انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل، محیط کار، سالن ورزشی و هر بخشی از لحاظ روانشناسی بسیار حائز اهمیت بوده به طوریکه می تواند در عملکرد و انجام فعالیت های ما در طول روز تاثیر گذار باشد. به طور مثال اگر برای اتاق خواب به جای رنگ های ملایم مثل سبز و آبی از رنگ های خیلی گرم و مهیج مثل قرمز استفاده کنیم در کیفیت و میزان خواب ما تاثیر منفی داشته و باعث می شود آرامش کافی را برای استراحت از دست بدهیم. کفپوش تاتامی یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون محیطی که در آنجا استفاده می شود در رنگ بندی مختلفی ارائه می گردد و شما باید در انتخاب رنگ مناسب دقت کافی را داشته باشید.

انتخاب صحیح رنگ کفپوش تاتامی

رنگ کفپوش تاتامی باید با توجه به مکانی که در آنجا مورد استفاه قرار می گیرد انتخاب شود. عمده استفاده از کفپوش تاتامی در سالن های ورزشی مثل باشگاه ایروبیک و سالن های ورزش رزمی و مهدکودک ها می باشد. انتخاب هوشمندانه رنگ کفپوش با توجه به هر کدام از رشته های ورزشی و محیط عملکرد فرد در آن زمینه را بهبود می بخشد. در ادامه به ویژگی هر کدام رنگ ها و محیط مربوط به آن ها می پردازیم.

رنگ مناسب کفپوش سالن یوگا

برای باشگاه یوگا که در آن نیاز به آرامش و تمرکز بالایی است استفاده از رنگ خنثی توصیه می شود. می توان از رنگ ملایم و روشن در کنار رنگ های نود استفاده کرد.

رنگ کفپوش تاتامی باشگاه بدنسازی

رنگ نارنجی که از ترکیب رنگ های زرد و قرمز تشکیل می شود نماد قدرت، شجاعت، تشویق، تحریک و شور و اشتیاق است. سالن بدنسازی که فعالیت های سنگینی در آن انجام می گیرد نیازمند محیطی است که شور و هیجان لازم را برای انجام این فعالیت ها در ورزشکار ایجاد کند. کفپوش رنگ نارنجی یک گزینه ی خوب برای سالن بدنسازی است. حتی از این رنگ در طراحی لباس ورزشکاران برای افزایش انرژی آن ها استفاده می شود.

رنگ کفپوش باشگاه ایروبیک و آمادگی جسمانی

اولین رنگی که برای این باشگاه ها پیشنهاد می شود رنگ قرمز است که نماد انرژی، قدرت و شور و هیجان است. در ورزش هایی مثل ایروبیک که جنب و جوش و هیجان زیادی وجود دارد رنگ قرمز می تواند انرژی محیطی لازم را برای ورزشکار فراهم کند و خستگی آن ها را کاهش دهد.

دومین رنگ پیشنهادی زرد است که بسیار نشاط آور بوده و به عنوان رنگ پرانرژی شناخته می شود. این رنگ احساس پویا بودن به ورزشکار می دهد و میزان تحریک پذیری را بالا می برد.

استفاده از تاتامی رنگ آبی به صورت محدود در کنار این رنگ ها نیز پیشنهاد می شود تا در هنگام تمرین گرمای زیاد را تا حدی کاهش بدهد و میزان فشار خون بالا ناشی از تمرین را کاهش دهد.

رنگ کفپوش مهدکودک و اتاق کودکان

رنگ ها تاثیر زیادی بر عملکرد، رشد ذهنی و روحیه کودک دارند و انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق و محیط بازی یا تدریس کودک بسیار مهم است. انتخاب اینکه از رنگ گرم یا رنگ سرد برای اتاق کودک استفاده کنید بستگی به روحیه و خلقیات و حتی جنسیت کودک دارد. در ادامه به رنگ هایی که برای محیط بازی و زندگی کودکان استفاده می شوند اشاره می کنیم.

آبی: آبی یک رنگ ملایم و آرام بخش است که اضطراب کودک را کاهش می دهد و در کنار رنگ مکمل می تواند فضایی آرام و زیبا برای بچه ها درست کند.

نارنجی: نارنجی یک رنگ پر انرژیست که می تواند به تقویت حافظه کودکان و تحریک هیجان آن ها کمک کند. البته دقت کنید که میزان استفاده از این رنگ نباید زیاد باشد چرا که باعث هیجان زیاد در کودک می شود و باید از یک رنگ مکمل مناسب در کنار آن استفاده کرد.

زرد: رنگ زرد یکی از پر طرفدارترین رنگ های مورد استفاده در این زمینه است. رنگ زرد نماد انگیزه و شادیست. توصیه می شود که از تناژهای مناسب و با رنگ مکمل استفاده شود تا باعث اذیت چشم کودکان نشود.

سبز: رنگ سبز به خصوص برای محیطی مثل مهد کودک یا اتاق مطالعه که کودکان درحال یادگیری هستند بسیار کاربرد داشته و مناسب است. این رنگ نمادی از طبیعت بوده که سرشار از آرامش است.

صورتی: رنگ صورتی که به عنوان یک رنگ دخترانه شناخته می شود نمادی از عشق پاک و انرژی دخترانه است که باعث آرامش و حس خوب می شود و همین ویژگی باعث می شود در اتاق پسران نیز از این رنگ استفاده کنند. نکته ای باید دقت کنید این است که استفاده زیاد از این رنگ باعث ایجاد اضطراب در کودک می شود و نباید بیش از حد از آن استفاده کرد. رنگ مکمل برای صورتی معمولا طوسی و سفید است.

اهمیت استفاده از رنگ مکمل

در بخش بالا در مورد رنگ های مناسب هر فضا و خواص آنها صحبت کردیم ولی باید به این نکته دقت کنید که استفاده از یک رنگ به صورت تک برای کل سطح باعث اذیت شدن و احساس نامطلوب در افراد می شود و باید از رنگ های مکمل و مناسب استفاده شود. رنگ های مکمل تکمیل کننده ی یکدیگر هستند و استفاده از آن ها می تواند به القای حس خوب در افراد کمک کند.

آخرین مقالات
تخته شنا

چرا از تخته شنا استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از تخته شنا در هنگام شنا چیست؟ چه یک شناگر جدید باشید و چه قهرمان المپیک، استفاده ازتخته شنا می تواند تمرین شما را بهبود بخشد. شناگران می توانند از تخته...
مقایسه کفپوش لاستیکی تایلی و رولی

مقایسه کفپوش لاستیکی رولی و تایلی

بین کفپوش لاستیکی تایلی و رولی کدام یک بهتر است؟ از بیمارستان ها و مدارس گرفته تا سالن های ورزشی و آشپزخانه های تجاری، کفپوش لاستیکی یک رویکرد منحصر به فرد و همه...
تخته شنا فوم

کاربرد تخته شنا در بدنسازی

تخته شنا چیست؟ تخته شنا انگلیسی به عنوان کیک بورد نیز شناخته می شود، یک تخته مستطیلی شناور است که معمولاً از فوم ساخته شده است که شناگران برای جداسازی و بهبود تکنیک...
ویژگی های آجر یوگا فومی چیست؟

ویژگی های آجر یوگا فومی چیست؟

کدام بلوک یوگا برای شما مناسب است؟ یکی از پرکاربردترین و ارزان‌ترین وسایل یوگا، آجر یوگا هستند که می‌توانید داشته باشید. اما سبک های زیادی از اجر یوگا در بازار وجود دارد که...
استپ

استفاده از استپ در ورزش چه فوایدی دارد؟

ویژگی های استپ چیست؟ استپ فومی سفت، مقاوم و بدون لغزش است و از چسبندگی بیشتر و مقاومت در برابر تغییر شکل اطمینان می دهد. علاوه بر این، لوازم جانبی فوق العاده سبک...
استفاده از کفپوش لاستیکی در محل کار

مزایای استفاده از کفپوش لاستیکی در محل کار

کفپوش لاستیکی برای راحتی، ایمنی و سلامتی! کفپوش لاستیکی می تواند به کاهش خستگی عضلانی و درد کمر،  پاها کمک کند. کفپوش لاستیکی همچنین در برابر مواد شیمیایی و ضدعفونی‌کننده‌ها مانند بتادین مقاومت...
خرید تاتامی از کارخانه

راهنمای خرید تاتامی از کارخانه

خرید تاتامی از کارخانه چه مزایایی دارد؟ خرید تاتامی از کارخانه یکی از راه های مقرون به صرفه برای تهیه این محصول است. کارخانه های تولید  کفپوش تاتامی معمولاً محصولات خود را با...
گردنی ریکاوری گربه

کارایی گردنبند الیزابت چیست؟

گردنی الیزابت حیوانات چیست؟ گردنبند الیزابت (همچنین به عنوان “گردنبند ریکاوری” نیز شناخته می شود) مخروطی پلاستیکی یا از جنس فوم است که در اطراف سر قرار می گیرد تا از لیسیدن یا...
ثبت نظر جدید