تفاوت ها و شباهت های فوم ای وی ای و پلی اتیلن

تفاوت ها و شباهت های فوم ای وی ای و پلی اتیلن

دسته بندی
مقالات فوم, ورق فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
20 دی 1400

تفاوت ها و شباهت های فوم ای وی ای و پلی اتیلن

فوم ای وی ای یا فوم سایلنت و فوم پلی اتیلن دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشد. ورق فوم EVA و پلی اتیلن از پرکاربردترین انواع فوم می باشند. در ادامه به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو نوع فوم می پردازیم.

تفاوت های فوم نرم ای وی ای و پلی اتیلن:

فوم ای وی ای (EVA) که مختصر اتیلن وینیل استات است از کوپلیمرهای مخلوط اتیلن و وینل استات ساخته شده و از نظر میزان دانسیته و یا فشردگی بیشتری نسبت به فوم پلی اتیلن دارد. در حقیقت فوم نرم EVA دوام بیشتری دارد و همین موضوع موجب طول عمر و محبوبیت فوم ای وی ای شده است. اما فوم های پلی اتیلن بعد از مدت زمان کوتاهی حجم خود را از دست می دهند.

فوم eva نسبت به فوم پلی اتیلن مقاومت بیشتری دارند و همچنین پس از فشرده شدن نیز قابلیت ترمیم بهتری دارند. یکی دیگر از تفاوت های این فوم ها با یکدیگر عدم آسیب پذیری فوم ای وی ای در مقابل نور خورشید به نسبت فوم پلی اتیلن می باشد. فوم های سایلنت در دارا بودن مقداری وینیل استات به شکل شاخه ای با فوم های پلی اتیلن متفاوت بوده و چسبندگی یا قطبیت پلیمر را افزایش می دهد. کاربرد فوم EVA را در سایت ما بخوانید.

 

تفاوت های فوم نرم ای وی ای و پلی اتیلن

شباهت ها:

  • ساختار شیمیایی فوم های eva و pe یکسان می باشد و هر دو ساختار سلولی یکسانی دارند.
  • مقاوم در برابر آب، هوا، رطوبت و مواد شیمیایی.
  • جلوگیری از ایجاد ضربه و صدا.
  • قابلیت جذب کم آب و شناور ماندن بر روی آب.
شباهت های فوم نرم ای وی ای و پلی اتیلن
فوم رول ای وی ای

فوم رول ای وی ای

 فوم رول ای وی ای بادوام و محکم بوده و همچنین در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم است و قادر به مقاومت در برابر برخی عوامل مضر دیگر مانند روغن های سوختی و مواد شیمیایی می باشد. به دلیل ترکیب مولکولی ساختار ای وی ای تولید آن آسان و شبیه به ترموپلاستیک ها می باشد. به دلیل تطبیق پذیری خوب، از این فوم رول به طور گسترده در بسیاری از صنایع از جمله صنایع دریایی، تفریحی، تولید کیف و کفش، الکترونیک، صنایع خودروسازی، و برای عایق کاری در صنعت ساختمان و به خصوص در  زیرسازی پارکت استفاده می شود.

قیمت فوم EVA

شرکت دنافوم تولید کننده فوم eva با حذف واسطه ها اقدام به فروش ورق EVA با قیمت مناسب به مشتریان عزیز کرده است. برای خرید فوم EVA کلیک نمایید:

ثبت نظر جدید