انواع فوم بسته بندی

برررسی و مقایسه فوم بسته بندی

دسته بندی
خدمات, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
31 اردیبهشت 1403

اشنایی با انواع مختلف فوم بسته بندی

 برای بسته بندی استفاده از ورق های فوم، بسته بندی فوم، کیسه فوم یا فوم ضد الکتریسیته ساکن باشند، اقدامات احتیاطی ایمنی جهت بسته بندی محصولات برای حمل و نقل هستند. انواع مختلفی از بسته بندی فوم وجود دارد که از تفاوت در مواد (فوم EVA ، پلی استایرن منبسط شده) تا استفاده و شکل (کیسه، بسته بندی، رول، لوله، بلوک، جعبه تخم مرغ و غیره) متغیر است.

انواع بسته بندی فوم ممکن است از جنس مورد استفاده تا شکل آن متفاوت باشد. بنابراین کدام فوم برای محصول شما مناسب است؟ برای آشنایی با انواع فوم بسته بندی  مناسب برای کاربردهای مختلف، ادامه مطلب را بخوانید! در این مقاله انواع بسته بندی فوم را با توجه به جنس و کاربرد آنها بررسی می کنیم.

فوم بسته بندی ضربه گیر

رول فوم رول چه کاربردی در بسته بندی دارد؟

 فوم رول همان طور که از نام آن پیداست،  فوم پیچیده شده در یک رول که ورقه های فوم پیوسته ای هستند و می توان آنها را به هر اندازه و شکلی برش داد، با این نوع بسته بندی فومی می توانید وسایل را با توجه به ابعادی که نیاز دارید بسته بندی کنید. آنها برای تهیه بالشتک برای وسایل بزرگی که نیاز به محافظت در برابر خراش و ساییدگی در حین حمل و نقل دارند، عالی هستند. به عنوان مثال می‌توانید از رول‌های فوم برای بسته‌بندی ابزار، تجهیزات الکترونیکی، لوازم رومیزی و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. رول های بسته بندی فوم را می توان به اندازه های کوچکتر نیز برش داد تا یک بالشتک ملایم برای وسایلی که ممکن است به یکدیگر ساییده شوند ایجاد کند. پر کردن فضاهای خالی و استفاده از آنها به عنوان جداکننده راهی عالی برای جلوگیری از شکستن وسایل در حین جابجایی خانه است.

از ورق فوم در بسته بندی چه استفاده میکنند؟

ورق های بسته بندی فوم ورق های از پیش برش خورده ای هستند که به راحتی برای استفاده در حین بسته بندی یا نگهداری در دسترس هستند. بیشتر  از آنها به‌عنوان ورقه‌های روکشی با کاربری آسان و دستی یاد می‌کنند که می‌توانید بدون زحمت آن را تهیه کنید.  بر خلاف  فوم رول، هیچ برش یا پارگی وجود ندارد.ورق های فوم معمولاً نازک هستند، ضخامتی در حدود ⅛ میلی متر تا 1 میلی متر دارند و قبل از قرار دادن آنها در جعبه متحرک، برای به هم زدن اقلام شکننده استفاده می شوند. همچنین می توانید از آنها برای بسته بندی وسایل کلکسیونی، قاب، ظروف شیشه ای و وسایل الکترونیکی کوچک استفاده کنید تا از برخورد آنها در حین حمل و نقل به یکدیگر جلوگیری کنید.

کیسه فوم چیست؟

کیسه های فوم محلول های بسته بندی، فوم سبک وزنی هستند که به صورت کیسه ای برای نگهداری اقلام شکننده در حین جابجایی خانه یا حمل و نقل تشکیل می شوند. آنها کیسه های فوم نیز نامیده می شوند و برای بسته بندی و بسته بندی اقلامی که نیاز به محافظت از سطح دارند ایده آل هستند. استفاده از کیسه های فوم بسیار راحت است زیرا می توانید فقط اقلام را داخل آن قرار دهید و آنها را ببندید – بدون نیاز به برش، شکل دادن یا چرخاندن فوم در اطراف اجسام. از این رو، آنها همچنین برای محافظت در برابر خراش و ساییدگی برای اقلامی که قرار است حمل شوند، عالی هستند، به خصوص اگر صاحب فروشگاهی هستید که به دنبال راه حل های بسته بندی سبک وزن هستید.

لوله فوم

آیا نیاز به ارسال محصولاتی دارید که ابعاد بلندی دارند که با پوشش های فوم پوشانده نمی شود؟ پس ممکن است برای آن به یک لوله فوم نیاز داشته باشید. یک لوله فوم می تواند از اقلامی با ابعاد بلندتر از اقلام کوچک مستطیلی شکل معمول شما محافظت کند. این اقلام را می توان از شیشه، فولاد، چوب یا هر ماده ای که در معرض خراش قرار می گیرد ساخته شود.

بلوک های فوم

بلوک های فوم تکه های محکمی از فوم هستند که برای محافظت از مواردی مانند مواردی که باید محکم و مهار شوند مفید هستند. بلوک‌های فوم در اندازه‌های 600 در 600 میلی‌متر برای وسایل مانند مبلمان 300 میلی‌متر در 200 میلی‌متر برای محکم کردن اقلام کوچک‌تر عرضه می‌شوند. برای موارد خاص می توان آن را به شکل و اندازه دلخواه برش داد. بلوک های فوم از فوم پلی اتیلن سلول بسته تشکیل شده اند و فاقد CFC و HFC هستند.

فوم شانه تخم مرغی از چه چیزی تشکیل شده و کاربرد ان چیست؟

آسترهای فوم دارای خطوط از پیش ساخته شده ای شبیه به طراحی “جعبه تخم مرغ” هستند، بنابراین اصطلاح دیگری به نام فوم جعبه تخم مرغ یا فوم جعبه تخم مرغ است. بر خلاف بلوک فوم ساده، Egg Crate Foam دارای ساختارهایی است که به آن اجازه می دهد ارتعاشات را کاهش دهد. این نوع بسته بندی فوم برای آستر جعبه ها و کارتن ها مناسب است و از ضربه محافظت می کند.