کفپوش تاتامی ورزشی

چرا از کفپوش تاتامی در ورزش رزمی استفاده کنیم؟

دسته بندی
مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
14 مرداد 1403

چرا کفپوش تاتامی راحت تر و ایمن تر از سایر کفپوش های باشگاه است؟

اگر تا به حال در حین تمرین ورزش های رزمی روی زمین  غلت خورده اید و متوجه شده اید که پاها، دست ها یا آرنج های خود کبود یا سوخته اند، پس از نزدیک متوجه شده اید که چرا کفپوش تاتامی راحت تر و ایمن تر از سایر کفپوش های باشگاه است؟  یک ابزار ضروری برای کمک به جلوگیری از صدمات و به حداکثر رساندن ایمنی و راحتی که به شما کمک می کند. محصولات کفپوش تاتامی دارای سطحی هستند که با در نظر گرفتن ایمنی و راحتی ورزشکاران طراحی شده است، اما باید بدانید که چه نوع کفپوش تاتامی را انتخاب می کنید. کفپوش های تاتامی برای استفاده در تقریباً هر هنر رزمی ایده آل هستند. حتی اگر هنر رزمی به حداقل کار روی زمین نیاز داشته باشد، کفپوش تاتامی می تواند به محافظت از پاهای برهنه در هنگام چرخش و پرش کمک کند.آنها همچنین یک مکمل ارزشمند برای فضاهای بازی کودکان، مدارس، و سایر مکان‌هایی هستند که کودکان ممکن است روی زمین بخزند یا بازی کنند.

کفپوش تاتامی برای چه ورزش هایی مناسب است؟

تمرین هنرهای رزمی که با افتادن و برخورد به زمین همراه است خطرات جدی را به همراه دارد بنابراین سالن هایی که در آن کلاس های رزمی برگزار می شود همیشه مجهز به سطح نرم هستند. اغلب برای این منظور از تشک های سنگین و نه چندان نرم استفاده می شود. تاتامی نوعی کفپوش نرم است که بهترین انتخاب برای تمرین انواع هنرهای رزمی محسوب می شود که در حال حاضر کفپوش تاتامی به یک جزء جدایی ناپذیر در ورزشگاه ها تبدیل شده است. این کفپوش نرم را می توان در کلاس های رزمی و تمرینات ژیمناستیک یا آکروباتیک مشاهده کرد. آیکیدو، جودو، کیک بوکسینگ، کونگ فو، جیو جیتسو، تکواندو، سامبو و انواع دیگر مبارزه به لطف این تجهیزات ایمن تر می شوند.

این کفپوش مزایای زیادی دارد که بهترین شرایط را برای تمرین هنرهای رزمی فراهم می کند:

  • هر دو طرف دارای بافتی ضد لغزش هستند. بریدگی های ویژه روی کفپوش سطح قابل اعتمادی زیر پای ورزشکاران ایجاد می کند.
  • مقاومت در برابر سایش بالا دارند
  • انعطاف عالی به کاهش ضربه در هنگام سقوط کمک می کند.
  • اتصال محکم قفل ها باعث از بین رفتن شکاف بین کفپوش ها می شود.
  • آسان برای مونتاژ و جداسازی
  • ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست ضد حساسیت EVA؛
  • تمیز کردن سریع و آسان؛
  • رطوبت را جذب نمی کند؛
  • بدون بوی تند
  • کاهش صدا
کفپوش تاتامی برای ورزش

در انتخاب کفپوش تاتامی باید به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

هنگام خرید کفپوش ورزشی باید به تراکم، ترکیب و بوی آن توجه کرد. تراکم هرچه کمتر باشد، کفپوش ها سریعتر از بین رفته و نیاز به تعویض دارند. هر چه چگالی بیشتر باشد ، عمر بیشتری خواهند داشت ،برخی از تولیدکنندگان از مواد خام بازیافتی استفاده می کنند که بر کیفیت محصول تاثیر می گذارد از مواد اولیه امرغوب استفاده می کند و هر جزء دارای تمام گواهینامه ها و نتیجه گیری های بهداشتی لازم است. بنابراین، با خرید از ما، تضمینی برای دریافت مواد سازگار با محیط زیست که به سلامتی شما و فرزندانتان آسیبی نمی رساند، دریافت خواهید کرد.

بو. تاتامی ساخته شده از مواد EVA بدون بو است. راحتی در حین تمرین نیز به این معیار بستگی دارد.

 

کفپوش تاتامی ورزشی

با فواید کفپوش تاتامی در ورزش بیشتر آشنا شوید:

کفپوش تاتامی با سطح آجدار خود انعطاف پذیری و ضربه گیری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند تا از لغزش پاهای شما در حین ورزش، مبارزه یا تمرین هنرهای رزمی جلوگیری کنند. ایده آل برای تمرینات مختلف از جمله: کاراته، MMA، تکواندو، جودو، جیو جیتسو، آیکیدو، کونگ فو، هاپکیدو، کاپوئیرا، کراو ماگا، تای چی، کشتی، کیک بوکسینگ، بوکس، یوگا، پیلاتس و غلتاندن. ارائه انعطاف پذیری عالی برای کاهش فشار از پشت، زانو و سایر مفاصل. به گونه ای طراحی شده برای مقاومت در برابر استفاده طولانی و ارائه بالاترین کیفیت وعملکرد را دارد آموزش در یک دوجو اغلب شامل تبادل ضربات و تکنیک های قدرتمند است. استفاده از این کفپوش به جذب و کاهش صداهای ضربه، و ایجاد فضای تمرینی متمرکزتر کمک می کند. این مزیت صوتی به ویژه در دوجوهای مشترک یا چند منظوره که در آن کلاس های همزمان یا رشته های مختلف هنرهای رزمی تمرین می شود مفید است. کاهش سطح سر و صدا به یک محیط تمرینی آرام و متمرکز کمک می کند.

 

.