انواع فوم عایق

انواع فوم عایق

دسته بندی
عایق, مقالات فوم
زمان مطالعه مقاله
اندک دقیقه
تاریخ انتشار
20 دی 1400

انواع فوم عایق چیست؟

انواع فوم عایق عبارتند از فوم های EVA، پلی اتیلن، پلی یورتان و پلی استایلن که به دلیل عایق بودن نسبت به صدا، سرما، گرما و رطوبت به عنوان فوم عایق خطاب می شوند. اما موارد استفاده و کاربرد آن ها کمی با هم متفاوت است. در ادامه به بررسی خصوصیات انواع فوم عایق می پردازیم.

فوم EVA

از فوم EVA برای ساخت فوم سایلنت برای جلوگیری از شنیدن صدای زائد، سرد شدن کف اتاق کودکان و عدم آسیب رسیدن به بدن کودکان و کهنسالان که تعادل مناسبی هنگام راه رفتن ندارند استفاده می شود. بدین صورت که فوم رول هایی به عرض 1.5 متر و طول 50 متر و با ضخامت 1.5 الی 33 میلی متر زیر پارکت کف ساختمان و یا به شکل تاتامی ساده و طرح دار به عنوان کفپوش اتاق کودکان به کار می رود.

فوم پلی اتیلن

پلی اتیلن از ترکیب حباب های ریز هوا و پلی اتیلن تشکیل شده است و از ساده ترین فراورده های نفتی محسوب می شود. پلی اتیلن به اشکال گوناگون رولی، لوله ای، پازلیو ورقه ای تولید می شود. این نوع فوم به دلیل خاصیت تراکم سلول، مقاومت شیمیایی در دمای بسیار پایین و حرارت بالا و ضد رطوبت بودن به عنوان عایق حرارت، صدا و رطوبت در دیوار، سقف و کف اتاق ساختمان قابل استفاده است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

فوم پلی استایلن یا یونولیت

مواد تشکیل دهنده فوم پلی استایلن بلورهای ریزی هستند که بر اثر فشار و بخار انبساط یافته اند. به دلیل وزن سبک آن در ساختمان های بلند به دو شکل قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال کاربرد دارد. در حال حاضر از بلوک های یونولیتی به دلیل وزن پایین آن در ساختمان سازی به صورت انبوه استفاده می شود. اما عیب بزرگ این نوع بلوک ها تحمل پایین آن ها در برابر حرارت است.

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان از دو ماده اصلی پلی ال و ایزوسیانات که ماهیت هر دوی آن ها مایع است تشکیل می شود. این دو ماده شیمیایی بعد از ترکیب و واکنش، به صورت فوم گسترش می یابند و به سرعت خشک می شوند. نهایتاٌ عایقی دائمی ایجاد می شود که هیچ آسیبی نمی بیند.

از اسپری این فوم که مقاومت حرارتی بالا و نفوذپذیری کمی در مقابل بخار آب دارد، برای عایق کاری اشیا استفاده می شود. به عنوان مثال این اسپری در بسته بندی صنایع غذایی و دارویی، ساخت دستکش های لاتکس و برخی از تجهیزات اتاق عمل و اعضای مصنوعی بدن به کار می رود. البته از شکل اسفنجی این فوم در ساخت مبلمان، موکت و کفپوش و… استفاده می شود.

انواع فوم ساختمانی

فوم پلی استایرن در دو نوع فوم منبسط شده و فوم استخراج شده وجود دارد. نوع استخراج شده به دلیل خاصیت با دوام بودن و متراکم بودن در ساختمان و معماری مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم عایق حرارتی کف ساختمان

پلی یورتان به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. مواد عایق حرارتی که در ساختمان استفاده می شود باید تا حد امکان از اتلاف حرارت زیاد جلوگیری کند و در عین حال صدا را جذب کند. همچنین باید به راحتی و به سرعت نصب شود و سبک وزن باشد. فوم پلی یورتان یک عایق حرارتی مناسب برای ساختمان است که به صرفه جویی در هزینه های گرمایشی تا 50 درصد کمک می کند.

خرید انواع فوم عایق

خرید انواع فوم عایق از جمله پلی اتیلن را در دیجی کالا میتوان انجام داد. شما کاربران گرامی می توانید با تماس با کارشناسان دنافوم از خدماتی از قبیل راهنمایی در مورد انتخاب نوع فوم عایق با توجه به استفاده و نیازتان بهره مند گردید. قیمت و خرید فوم عایق به دلیل عرضه مستقیم از کارخانه دنافوم بسیار مقرون به صرفه و مناسبتر خواهد بود.

ثبت نظر جدید